10 تیر 1400 - 5:00 ب.ظ

حریرچی مطرح کرد؛

ورود ویروس وارداتی علت افزایش آمار کرونا و فوتی‌ها در سیستان و بلوچستان

معاون کل وزیر بهداشت و درمان دلیل افزایش ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت و درمان در بازدید از روند خدمات رسانی به بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زاهدان گفت: از دلایل افزایش ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در سیستان و بلوچستان، ورود ویروس وارداتی از مرز‌های شرقی و جنوبی به کشور است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در ۱۶ ماه گذشته از لحاظ ابتلا نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت بهتری داشت، اما الان به علت ورود ویروس جهش یافته، به وضعیت هشدار رسیده است.

حریرچی افزود: اقدامات ما باید در ۲ سطح باید انجام شود؛ یکی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری مسئولان استانی و مردم و دیگری افزایش امکانات بیمارستانی و درمانی است که در این راستا، مراکز ۱۶ ساعته، تجهیز شده و روزانه بیش از ۳ هزار مورد تست انجام می‌شود.

واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

وی در ادامه گفت: میزان مبتلایان و مرگ و میر نسبت به جمعیت استان سیستان و بلوچستان از متوسط کشور کمتر است.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: رعایت دستورالعمل ها در این استان از متوسط کشور پایین تر است و برای افزایش ایمنی مطلوب جمعی، میزان واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افزایش خواهد یافت.

حریرچی از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت کامل حداقل تا دو هفته دیگر انجام دهند تا از شدت این بیماری کاسته شود.

در دو هفته اخیر آمار روزانه مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان، به بیش از ۱۲۰۰ نفر و مرگ و میر ناشی از آن هم به بیش از ۱۵ نفر رسیده است.

کد خبر: 27791

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0