10 تیر 1400 - 8:28 ق.ظ

احتمال وقوع موج پنجم کرونا در کشور/ افزایش ۲ برابری بستری‌ها در بیمارستان‌های تهران

معاون بهداشتی علوم پزشکی ایران از احتمال وقوع موج پنجم کرونا خبر داد.

بابک عشرتی، اپیدمیولوژیست و معاون بهداشتی علوم پزشکی ایران در برنامه تیتر امشب از احتمال وقوع موج پنجم خبر داد و گفت: ویروس کرونا مثل دیگر ویروس‌ها تغییر شکل می‌دهد و ممکن است این تغییر خوب یا بد باشد.

وی افزود: ویروسی که اکنون در جنوب کشور با آن درگیر هستیم ویروس هندی است و انتشار این ویروس نسبت به دیگر ویروس‌ها سریع تر است.

عشرتی گفت: ممکن است برخی واکسن‌ها در مقابل ویروس هندی ضعیف عمل کنند. ویروس دلتا جهشی است که در هند اتفاق افتاد و در روز‌های اخیر از استان‌های جنوبی دلتا گزارش شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی ایران گفت: ما نگران این هستیم که دلتا در کل کشور سرایت کند. همچنان زدن ماسک، شستن دست‌ها و سرعت واکسیناسیون توصیه می‌شود.

 وی افزود: جهش‌های که اتفاق می‌افتد؛ سرعت انتقال را بالا می‌برد. تغییرات رفتاری مردم مثل ساده انگاری‌ها یا افزایش مسافرت‌ها نگران کننده است.

عشرتی گفت: بستری در سنین پایین بیشتر گزارش شده است و این ناشی از قدرت سرایت پذیری ویروس جهش یافته است.

این اپیدمیولوژیست افزود: ویروس جدید شایع شده در سیستان و بلوچستان و هرمزگان، ویروس جهش یافته‌ کرونای هندی است. انتقال این ویروس سریع‌تر است و گروه‌هایی مانند کودکان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند.

پیک پنجم شروع شده است

تقی ریاحی رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: موارد بستری در بیمارستان دو برابر و پیک پنجم شروع شده است و باید آماده باشیم تا این دوره را با آسیب کم سپری کنیم البته موارد فوت کاهشی شده است.

خسرو صادق‌نیت رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: از یکی دو هفته قبل روند ثابت قبلی روند افزایشی به خود گرفت و نسبت به یک ماه گذشته صعودی شد.

وی گفت: هر روز نسبت به روز قبل روند افزایشی داریم. مراجعه بیماران غیر کرونایی هم افزایش داشته و این برای ما محدودیت ایجاد کرده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی افزود: پذیرش بیماران غیر اورژانسی محدود شده است. ما روز‌هایی داشتیم که ۱۰۰ درصد تخت‌های ما اشغال شده بود.

خسرو صادق‌نیت گفت: در مقایسه با ماه گذشته اختصاص تخت‌های بیمارستانی به مبتلایان کرونایی افزایش یافته است؛ البته مرگ و میر افزایش نداشته است، اما شاهد روند رو به رشد بیماری هستیم.

کد خبر: 27763

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0