9 تیر 1400 - 11:04 ق.ظ

ناگفته‌هایی از آخرین توصیه‌های ‌«حاج قاسم» به اعضای ستاد عتبات/ اجازه دهید عتبات بالاتر از هر مسئله سیاسی قرار ‌گیرد

جانشین رئیس ستاد عتبات عالیات کشور جزئیات سفارشات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آخرین دیدار با ستاد عتبات را تشریح و بیان کرد.

مجید نامجو شامگاه سه‌شنبه در جمع اعضای ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به تشکیل ستاد عتبات عالیات اظهار داشت: الحمدلله این توفیق حاصل شد تا در این جمع حضور پیدا کنیم چرا که ما خادمین خادمان اهل بیت (ع) هستیم و حضور در میان شما باعث تجدید نیرو است.

وی افزود: ستاد عتبات عالیات یادگار سردار سلیمانی است و با نگاه عظیمی که ایشان داشتند به لطف مقام معظم رهبری امروز کردار، رفتار و عمل سردار سلیمانی تبدیل به مکتب سردار سلیمانی شده و این کار بزرگی است و از ابتدا کسی گمان نمی‌کرد شجره طیبه‌ای که ایشان می‌کارند اینگونه به ثمر بنشیند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خاطرنشان کرد: در آخرین ملاقاتی که با سردار سلیمانی داشتیم ایشان عنوان کردند برای ۲۰ سال آینده عتبات برنامه ریزی کنید و این کار در دستورکار ستاد عتبات قرار گرفته است.

نامجو ادامه داد: در جلسه‌ای که با سردار سلیمانی داشتیم یکی از اعضا از سردار در خصوص مسائل سیاسی سوال کرد که ایشان فرمودند معیار شما فقط عشق به امام حسین (ع) باشد و در ادامه اضافه کردند بنده در اهل سنت کسانی را می‌شناسم که علاقه و حس آن‌ها نسبت به ائمه اطهار (ع) کمتر از شیعیان نیست و هیچ گاه مسائل سیاسی را وارد ستاد عتبات عالیات نکنید و اجازه بدهید عتبات بالاتر از هر مسئله سیاسی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: تفکر شهید سلیمانی نشان می‌دهد که ما باید با جذب حداکثری جلو برویم و خوشبختانه امیدی پدیدار شده و با نگاهی که دولت آیت‌الله رئیسی دارد عتبات را بیشتر یاری می‌کنند، انجام فعالیت‌های فرهنگی در شبکه مجازی شاد برای دانش آموزان تجربه خوبی در استان مرکزی است که می‌تواند برای سایر استان‌ها به منزله یک الگو باشد.

از تاثیر فضای مجازی و ارتباطات رسانه‌ای در جهت فرهنگ‌سازی نباید غافل شد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: ایجاد حس اعتماد موجب افزایش ارزش جایگاه والا ستاد عتبات عالیات شده است و باید اعتماد مردم را هر طوری شده حفظ و تقویت کرد و در این راستا شفافیت نقش مهمی دارد و به تازگی تلاش‌های خوبی در زمینه شفاف‌سازی اساسنامه ستاد عتبات شکل گرفته که تاکنون به خوبی جلو رفته و اساسنامه جدید به تصویب وزارت کشور رسیده و مراحل ثبت را طی می‌کند.

نامجو عنوان کرد: در اساسنامه عتبات رسالت ستاد عتبات عالیات شرح داده شده که چه کسانی بر روی فعالیت این ستاد نظارت می‌کنند و این از جمله اقدامات خوبی است که عملیاتی می‌شود و حضور دوستان اوقات در هیئت رئیسه عتبات یکی از خواسته‌های سردار دل‌ها بود که خوشبختانه محقق شده است.

وی از تاثیر فضای مجازی و ارتباطات رسانه‌ای در جهت فرهنگ سازی نباید غافل شد، خاطرنشان کرد: هیئت امنای ستاد عتبات استان‌ها متشکل از استاندار، امام جمعه، فرمانده کل سپاه، رئیس ستاد عتبات و به تازگی اوقاف است که باید به صورت ماهانه جلساتی داشته باشند و گزارش عملکرد خود را برای مرکز ارسال کنند.

به دنبال هویت دار کردن پروانه‌های موکب‌ها هستیم

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: به دنبال هویت دار کردن پروانه‌های موکب‌ها هستیم و بستر‌های کار را فراهم کردیم و مشغول ریل گذاری هستیم و در راستای پروژه‌های ستاد عتبات عالیات در اراک حدود ۹۰۰ تا هزار نفر کار می‌کنند و این پروژه‌ها به منابع مالی نیاز دارند و باتوجه به کاهش ارزش پول ملی و هزینه‌های سنگین ساخت و ساز از دوستان تقاضا داریم، جذب منابع مالی را جدی بگیرند.

نامجو افزود: رقیب‌های زیادی برای یاخت عتبات عالیات وجود دارد که به دنبال گرفتن پروژه‌ها از ما هستند و روند پروژه به صورت مداوم بررسی می‌کنند و برای جذب منابع باید بیشتر تلاش کنیم و در رتبه بندی بین استان‌ها، استان مرکزی علارغم برخورداری از این ظرفیت‌های خوب جزو ۱۰ استان برتر از نظر جذب منابع نیست و ما امیدواریم با همت والای شما این ظرفیت‌ها به کار گرفته شود و شاهد صعود رتبه استان مرکزی به جایگاه دوم یا سوم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اربعین بحث‌های زیادی شد و به صورت هفتگی جلسه اربعین برگزار می‌شود و حتما نظرات و پیشنهادات خود را به ما منتقل کنید و برنامه ریزی در ۱۴ محور جهت جذب منابع تدوین و برای نخستین بار اجرا می‌شود و یک سال روی آن کار شده است.

سامانه خادمین در ستاد عتبات عالیات راه اندازی شده است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشورخاطرنشان کرد: سامانه‌ای به نام سامانه خادمین در ستاد عتبات عالیات راه اندازی شده است که خواهشمندیم وارد این سامانه شوید و اطلاعات خادمین را ثبت کنید چرا که این سامانه خوبی است و موجب شفاف سازی موضوعات و کمک‌های افراد می‌شود.

نامجو تصریح کرد: در برنامه چهارده گانه ستاد عتبات برنامه‌هایی تعریف شده که درآمد‌های ثابتی را برای ستاد عتبات ایجاد می‌کند و حتما باید به هدف مدنظر رسید و عتبات بودجه دولتی بدای امور جاری ندارد و در دیداری که اعضای ستاد عتبات عالیات با مقام معظم رهبری داشتند ایشان توصیه کردند به سراغ بودجه‌های دولتی نروید.

وی افزود: موکب‌ها فقط مربوط به ستاد اربعین هستند و بزودی یک بخشنامه‌ای را در خصوص آخرین بخشنامه‌ای که وزارت کشور صادر می‌کند و تمام موارد مربوط به موکب‌ها را اعلام می‌کنیم و باید هماهنگی‌های بین دو کشور انجام شود و اگر این هماهنگی‌ها صورت نگیرد نمی‌دانیم چه اوضاعی برای اربعین پیش می‌آید.

پروانه موکب‌ها به دو زبان صادر می‌شود

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: تمام مسائل و مشکلات را بررسی و برای آن راهکار ارائه می‌کنیم و پروانه موکب‌های که از قبل برای آن‌ها پروانه صادر شده ۳ ساله تمدید می‌شود، ولی موکب‌هایی که به تازگی می‌خواهند تشکیل شوند، باید وارد سامانه شوند و پروانه آن‌ها به صورت یکساله صادر می‌شود.

نامجو عنوان کرد: درحال پیگیری صدور پروانه‌ها به صورت دوزبانه هستیم تا هماهنگی با طرف عراقی آسان‌تر شود و موکب‌های ضعیف را سعی کنید با موکب‌های قوی ادغام کنید تا توان یکسانی داشته باشند و موکب‌های ایرانی باید حتما با موکب‌های عراقی همکاری داشته باشند، زیرا دشمن از فضای بین موکب عراقی و ایرانی به دنبال سوء استفاده هستند.

وی بیان کرد: ستاد عتبات تمام همت مادی و معنوی خود را به کار گرفته و به دنبال محلی ثابت برای موکب‌ها هستیم و این امری مهم است و در ستاد عتبات عالیات عشق به ائمه اطهار (ع) همه افراد را با هر رنگ و بویی به یکدیگر پیوند زده است.

کد خبر: 27716

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0