26 آبان 1400 - 1:44 ب.ظ

در سامانه نجما قرار دارد؛

77 درصد اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه توزیع آب استان اصفهان

در حال حاضر اطلاعات مکانی و توصیفی 77 درصد از17 هزار و 267 کیلومتر طول شبکه توزیع آب شهرها و روستاهای استان اصفهان، در سامانه نجما قرار دارد.

به گزارش یاقوت نیوز، رئیس گروه سیستم های مکانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص عملکرد سامانه نجما (WEB GIS) گفت: نمایش، ثبت، ویرایش اطلاعات مکانی و توصیفی عوارض و تاسیسات آبفا و قابلیت اندازه گیری سطوح، مسافت ها و تعیین اطلاعات مکانی نقاط از طریق این سامانه در دسترس است.

شهرزاد داورپناه اعلام کرد: هم اکنون 100 درصد اطلاعات مکانی و توصیفی چاه ها، 100 درصد مخازن آب، 95 درصد ایستگاه گندزدایی و  ایستگاه پمپاژ آب، بیش از 90 درصد فشار شکن ها و شیر آتش نشانی ، بیش از 80 درصد کنتورهای حجمی  و نزدیک به 80 درصد دستگاه های دبی سنج در سامانه نجما  وجود دارد.

وی قدرت تجزیه، تحلیل و گزارش گیری را از جمله مهم ترین ویژگی های اصلی سیستم های GIS دانست و تصریح کرد: به کارگیری این سیستم، منجر به افزایش بهره­ وری و تصمیم گیری بهینه در تاسیسات می شود.

داورپناه در خصوص دیگر مزایای استفاده از سیستم  GIS گفت: مکان یابی برای  نصب کلیه تاسیسات آبفا مانند ایستگاه های پایش فشار و شیرهای آتش نشانی و غیره، دسترسی و بازیابی سریع اطلاعات به منظور اخذ تصمیم در بحران ها با نقشه های تهیه شده، مکان مند نمودن پیمایش و مرئی سازی شیرآلات شبکه آب، تحلیل حوادث در شبکه توزیع آب و ارائه راهکارهای پیشگیری، دسترسی و بازیابی سریع اطلاعات به منظور اخذ تصمیم در بحران ها، اخذ تصمیم درارزیابی به منظور فروش انشعابات با بررسی توزیع مکانی شبکه و مشترکین، برنامه ریزی عملیات بهره برداری (شست و شو، سم پاشی، مرئی سازی، تعویض و … ) از دیگر قابلیت های این سیستم است.

رئیس گروه سیستم های مکانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به برنامه های پیش رو در سامانه نجما اشاره کرد و گفت: تکمیل GIS شبکه آب شهری استان و تکمیل GIS مشترکین شهری تا سال 1401، تکمیل GIS شبکه فاضلاب شهری استان و تکمیل GIS شبکه آب 300 روستا تا سال 1402 از مهم ترین برنامه ها درسامانه نجما است.

 

103

کد خبر: 31097

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0