2 خرداد 1401 - 11:57 ق.ظ

سرپرست شرکت گاز ایلام

بیش از یکهزار واحد صنعتی در ایلام گازدار شدند

سرپرست شرکت گاز ایلام با اعلام اینکه سال گذشته ۱۴۱ واحد صنعتی استان به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند، گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

سرپرست شرکت گاز ایلام با اعلام اینکه سال گذشته ۱۴۱ واحد صنعتی استان به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند، گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز افزود: با گازرسانی به این تعداد صنایع در استان، بیش از ۲۹۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین شده که معادل یک میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مایع است. وی با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های قابل قبولی برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۱۲۲ ایستگاه اندازه‌گیری و ۲۵ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است.

سرپرست شرکت گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته رکورد گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام شکسته شد، تصریح کرد: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری‌ نامگذاری سال را بر روی تولید متمرکز کرده اند تا دستگاه‌های اجرایی در حوزه مأموریت کاری خود برای حمایت و رفع مشکل واحدهای تولیدی در جهت رونق اقتصادی کشور گام‌های اساسی بردارند. کشاورز با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده همچون گازوئیل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی از گازرسانی به ۲۲ روستا و ۲ شهر در سال گذشته خبر داد و افزود: این تعداد روستا در ۸ شهرستان از توابع استان و شهرهای پهله و میمه دهلران قرار دارند. کشاورز با اشاره به اینکه شهرهای پهله و میمه از توابع شهرستان دهلران به عنوان آخرین شهرهای باقیمانده استان در طول سال گذشته گازدار شده است، اظهار داشت: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۷ درصد است. سرپرست شرکت گاز استان ایلام خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶ شهر استان و ۵۱۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کد خبر: 69808

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0