3 خرداد 1402 - 12:00 ق.ظ

10 راهکار استاندارد برای داشتن یک برنامه روابط‌عمومی

روابط عمومی یک راه عالی برای ایجاد تصویر کسب و کار شما است. حتی اگر کسب و کار شما به خوبی تثبیت شده باشد، دیگر زمانی برای شروع تازه وجود ندارد. ایجاد یک برنامه برای استراتژی های روابط عمومی شما را در مسیر افزایش موقعیت برند و دستیابی به اهداف خود نگه می دارد.

یاقوت نیوز؛ به قلم مهدی محسنی‌نیا

در اینجا 10 مرحله برای ایجاد یک برنامه روابط عمومی موفق وجود دارد:

1. اهداف روابط عمومی خود را مشخص کنید.

این اهداف می توانند به تعداد مورد نیاز شما کم یا زیاد باشند. فقط مطمئن شوید که با اهداف و ماموریت کلی کسب و کار خود سازگار هستید. نمونه هایی از این اهداف شامل بهبود تصویر برند شما یا افزایش حضور در رویدادهایی است که توسط کسب و کار شما برگزار می شود.

2. مخاطبان هدف خود را بشناسید.

تعیین کنید که با کدام گروه ها باید ارتباط برقرار کنید. چه کسی باید با کسب و کار شما درگیر باشد؟ به حمایت چه کسانی نیاز دارید؟ چه کسانی تحت تاثیر مسائل مربوط به کسب و کار شما قرار خواهند گرفت؟ چه کسی از رابطه خود با شما چیزی برای به دست آوردن یا از دست دادن دارد؟

3. اهداف مخاطبان خود را مشخص کنید.

به نتیجه نهایی که می‌خواهید فکر کنید، نه فرآیند. هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان خود، اهداف خود را بر حسب نتایج خاصی که می‌خواهید و آنچه فکر می‌کنید ممکن است، هدف قرار دهید. هر هدف باید مخاطب، نتیجه، سطح دستیابی (%) و چارچوب زمانی را ذکر کند. در نظر بگیرید که سازمان، محصول، موضوع یا علت شما چگونه باید توسط مخاطبان شما درک شود.

4. استراتژی برای هر هدف.

در برنامه ریزی، در نظر بگیرید که چگونه به چالش کار برای رسیدن به اهداف خود نزدیک خواهید شد. استراتژی ها در اینجا شامل روش های ارتباطی، پیام های منتقل شده و سایر فعالیت های مرتبط با رسیدن به هدف شما می شود. این استراتژی‌ها می‌توانند اهداف زیادی را دنبال کنند، زیرا احتمالاً چندین استراتژی برای یک هدف خواهید داشت و برخی استراتژی‌ها ممکن است چندین هدف را برآورده کنند.

5. تاکتیک برای هر استراتژی.

در نظر بگیرید که چگونه از منابع خود برای اجرای استراتژی ها و کار در جهت اهداف خود استفاده خواهید کرد. شما احتمالاً چندین تاکتیک در هر استراتژی خواهید داشت.

6. برنامه ریزی فعالیت ها.

به عنوان بخشی از برنامه خود، فعالیت های خاصی را تحت تاکتیک های خود قرار دهید که برای اجرای استراتژی ها لازم است. فعالیت های این قسمت از طرح شامل روش های ارتباطی است که شما از آنها استفاده خواهید کرد.

7. از طریق ارزیابی خود را آگاه کنید.

از خود بپرسید که آیا از طریق اندازه گیری و مشاهده دقیق به اهداف خود می رسید. نظرات و بازخوردهای عمومی را در نظر بگیرید، زیرا اینها دیدگاه متفاوتی در مورد اثربخشی استراتژی هایتان به شما می دهد.

8. مواد مهم هستند.

آنچه را که برای اجرای تاکتیک های مشخص شده در برنامه خود نیاز دارید، تعیین و بدست آورید.

9. بودجه ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که برنامه روابط عمومی شما با ایجاد بودجه به ضرر شما نیست. مطمئن شوید که هزینه های از جیب خود، زمان کارکنان، حمل و نقل، تصاویر، مواد و غیره را در نظر بگیرید.

10. با یک جدول زمانی و لیست وظایف، در کار بمانید.

ایجاد یک جدول زمانی و لیست وظایف به شما کمک می کند تا پیگیری کنید چه کسی چه کاری و چه زمانی انجام می دهد. می‌توانید برنامه‌ریزی به عقب از مهلت پروژه خود یا به جلو از تاریخ شروع را انتخاب کنید.

با در نظر گرفتن این مراحل، می توانید یک برنامه روابط عمومی ایجاد کنید تا به شما در رسیدن به بهترین اهداف کمک کند. همانطور که تجارت شما رشد می کند، می توانید برنامه خود را برای برآوردن نیازهای خود تطبیق دهید. اگر برای ایجاد یک طرح روابط عمومی یا اجرای تاکتیک های برنامه فعلی خود به کمک نیاز دارید، ما می توانیم کمک کنیم!

کد خبر: 76660

نویسنده: مهدی محسنی نیا

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0