15 آذر 1400 - 12:10 ق.ظ

رئیس سازمان نظام پرستاری:

۶۶ پرستار مدافع سلامت در دوران کرونا شهید شناخته شدند

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: ۱۵۰ پرستار جان خود را در راه مبارزه با کرونا تقدیم کرده اند که تا به امروز ۶۶ نفر شهید خدمت شناخته شده اند.

به گزارش یاقوت وطن، رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری که به مناسبت هفته پرستار در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جزو نهادهای حاکمیتی است و بر اساس قانون مجلس مکلف به پیگیری اهداف خود است و ما در سازمان نظام پرستاری سلامتی مردم و خواسته های همکاران در اولویت قرار دارد و خدمت با کیفیت به مردم یکی از اهداف مهم ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: ۱۵۰ شهید پرستاری جان خود را را در راه حفظ سلامت مردم تقدیم کرده اند باید بر اساس استانداردها به مردم خدمات خوبی ارائه شود. به ازای هر تخت بیمارستان باید ۲/۵ پرستار در کشور داشته باشیم تا به کف حداقل استانداردها برسیم.

میرزابیگی بیان کرد: مجوز جذب نیرو با کمک وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در حال صدور است. نظام پرداخت محل تعارض و تضاد بوده است، باید تعیین شود که حق یک پرستار چقدر باید باشد. در سال گذشته رهبری در زمینه تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری ورود کردند و دولت کارهای خوبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: فوق العاده ویژه پرستاری محقق شده است اما سختی کار و فوق‌العاده خاص هنوز به همکاران پرداخت نشده و در دست پیگیری است. مدل جدید پرستاری در کشور باید اجرا شود و کرونا اثبات کرده است که محل خدمت فقط بیمارستان و شخص خدمت دهنده تنها پزشک نیست.

میرزابیگی بیان کرد: شبکه های مختلف حوزه سلامت باید به همدیگر وصل شوند تا خدمات از طریق فضای مجازی و در منزل به بیماران ارائه بدهیم. امروز حق انتخاب در حوزه سلامت از مردم گرفته شده است و در بیمارستان ها یک انتخاب برای مردم گذاشته ایم.

وی ادامه داد:  آموزش های حرفه ای برای پرستاران در حال انجام است. جلسات مختلف برونسپاری با دستگاه های مختلف برگزار شده و مسائل مختلف در دست پیگیری است.

عبادی بیان کرد: ما نباید حوزه سلامت را با دیگر حوزه های کاری با تمام احترام به دیگر مشاغل این حوزه از اهمیت خاصی برخوردار است. مسائل تعرفه گذاری و فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت را در حال پیگیری هستیم.

وی بیان کرد: حفظ کرامت به شکل عام باید انجام شود و باید از ظرفیت ها و پتانسیل ها به صورت بهینه استفاده شود. مهاجرت پرستاران وجود دارد اما واقعیت این است که توانمندی پرستاران ایرانی بالا است، کشورهای دنیا به دنبال پرستاران ایرانی هستند و باید از لحاظ قانونی جذابیت ها را بالا برد.

وی افزود: در یک بخش بیمارستان ده پرستار با چند رابطه استخدامی داریم و پرستاران جوان بیشترین وقت را برای بیماران می گذارند. برخی از پرستاران ۸۹ روزه هستند که این شکل جذب کم لطفی در حق پرستاران است. این پرستاران در شرایط بحرانی موج اول کرونا  خدمت کردند اما بعد از فروکش کردن موج کرونا پرستاران ۸۹ روزه را خانه نشین کردند. من از دولت و وزارت بهداشت درخواست دارم تا بساط این جذب ۸۹ روزه را جمع کنند، نباید با پرستاران قراردادی کمتر از یک سال  بسته شود.

میرزابیگی گفت: پرستاران شرکتی و غیر رسمی ها مشکلاتی دارند که ما پیگیری موضوعات آنها خواهیم بود.خوشبختانه مجوزهای استخدامی داده شده است و نباید مجوز استخدام را به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اختصاص داد اما برخی از دانشگاه ها این کار را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: با مجوز های استخدامی باید میزان پرستار افزایش پیدا کند نه اینکه تغییر وضعیت رخ بدهد. ۵۵ هزار مجوز استخدام نیرو گرفته شده است و امیدوارم هرچه سریع تر این افراد مشغول به کار شوند. الویت جذب با پرستارانی است که در بخش های کرونایی کار کرده اند.

میرزابیگی گفت: ۱۵۰ شهید پرستاری جان خود را را در راه حفظ سلامت مردم تقدیم کرده اند که تا به امروز پرونده ۶۶ نفر از شهدای سلامت تکمیل شده است، پرونده همه کارکنان حوزه سلامت در کمیته سه نفره بررسی می شود.

میرزابیگی بیان کرد: تا به امروز  پرونده حدود ۴۰ مورد پرستار جعلی که در بیمارستان های خصوصی مشغول به فعالیت بودند شناسایی و تکمیل شده و این پرونده ها به قوه قضاییه ارسال شده است. تعرفه گذاری و خدمات در منزل به شکل خودش انجام نمی شود وبه همین دلیل مشکلاتی ایجاد شده است، تعرفه گذاری با پوشش بیمه ای باعث شده است تا پرستاران آکادمی در جامعه مشغول به فعالیت باشند.

104

کد خبر: 31461

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0