25 تیر 1401 - 4:00 ب.ظ

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت:

۴۰ دستگاه کشوری و لشگری برای مهارت‌آموزی نیروهای مسلح و سربازان بسیج شده‌اند

از میان ۱۹ گروه مخاطب مهارت‌آموزی، یکی از مهم‌ترین آنها نیروهای مسلح و به‌ویژه سربازان هستند.

به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال، با اشاره به ۱۹ گروه مخاطب مهارت‌آموزی در این سازمان خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین این گروه‌ها نیروهای مسلح و به‌ویژه «سربازان» هستند که دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی،  ارائه آموزش‌های مهارتی را وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهارت‌آموزی برشمرد و گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به‌خصوص به جوانان یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مهارت‌آموزی و توانمندی نسل جوان و به‌ویژه سرباران تأکید دارند، ما نیز همه توان خود را برای تحقق این امر مهم به کار گرفته‌ایم.

وی  با بیان اینکه ۴۰ دستگاه کشوری و لشگری برای مهارت‌آموزی نیروهای مسلح و سربازان بسیج شده‌اند، یادآور شد: ۱۲۰ هزار نفر در سال گذشته تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند و در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز ۳۷ هزار نفر از افراد زیرمجموعه نیروهای مسلح در هفت هزار و ۳۰۰ کارگاه مهارت‌آموزی و با وجود تفاهم‌نامه‌ای که از قبل بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده است، آموزش‌های مهارتی مختلف را فراگرفته‌اند.

۶۰ درصد سربازان مهارت دیده وارد بازار کار شده‌اند

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور در این مراسم اظهار کرد: افتخار ما این است که سردار قاسم سلیمانی سرباز واقعی ولایت بود و وصیت کرد بر روی سنگ مزارش هم این واژه را بنویسند.

وی تصریح کرد: مهارت‌آموزی سربازان که در هیچ جای دنیا و همچنین تا پیش از انقلاب سابقه ندارد و امروزه عموم سربازان در جایگاه خود مهارت‌های مختلف را فرامی‌گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین مهارت فداکاری برای برقراری امنیت و آرامش از دیگر مهارت‌هایی است که سربازان در طول سربازی یاد می‌گیرند.

سردار رضایی اضافه کرد: بیش از چهارهزار کارگاه مهارت‌آموزی در مجموعه فراجا وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد سربازان با مهارت‌هایی که در دوران سربازی یاد گرفته‌اند، پس از آن وارد بازار کار شده‌اند.

کد خبر: 72147

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0