17 مهر 1400 - 9:44 ق.ظ

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:

۱۸ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی، افراد زیر ۱۸ سال هستند

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پویش ۱۸۱۸ برای کاهش جان باختگان کودک در سوانح رانندگی است.

به گزارش یاقوت وطن، سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در  همایش دوچرخه سواری «همیاران پلیس» اظهار کرد: در اولین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی هستیم که این هفته را تبریک می‌گویم. تلاش ما بر این است که در این یک هفته برنامه‌هایی را به اجرا بگذاریم که هدف آن‌ها جلب مشارکت مردمی و پاسداشت سرمایه‌های اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها استفاده از دوچرخه است، دوچرخه‌ای که زمانی جزئی از زندگی ما بوده و امروز به دلایل مختلف فقط منحصر به ورزش دوچرخه سواری آن هم به شکلی بسیار کم رنگ شده است. اگر بتوانیم در شهر‌هایی که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از دوچرخه را به عنوان یک فرهنگ دیرینه  احیا کنیم، در بالا بردن سطح سلامتی و بهبود شرایط زیست محیطی نقش مهمی خواهد داشت.

سردار حسینی گفت: امروز به طور همزمان در خدمت همیاران پلیس در سراسر کشور بودیم و امیدواریم در قدم اول استفاده از دوچرخه را در بین همیاران پلیس که بیش از ده میلیون نفر هستند، انجام دهیم و بسیار موثر خواهد بود. امیدوارم در بین همه مردم استفاده از دوچرخه نهادینه شود.

وی بیان کرد: ۱۸ درصد از جانباختگان رانندگی مربوط به افراد کمتر از ۱۸ سال است و سازمان بهداشت جهانی بر این نکته تاکید دارد. پویش ۱۸۱۸ برای کاهش این عدد برای آسیب‌هایی که به کودکانمان در سوانح رانندگی است. در این پویش آموزش به رانندگان و همین کودکان انجام می‌شود.

104

کد خبر: 30165

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0