18 آبان 1400 - 2:32 ب.ظ

وزیر بهداشت:

۱۷قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود

عین اللهی گفت:۱۷قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود ما باید بر اساس اسناد بالادستی از تمام ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل استفاده کنیم.

به گزارش یاقوت وطن، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره طب ایرانی با اشاره به اهمیت طب ایرانی اظهار کرد: یکی از کار‌های با ارزش وزارت بهداشت همین موضوع جشنواره است و ما علاقه مندیم که در این وزارتخانه کار‌های جدیدی انجام شود طب ایرانی یک طب  قدیمی است که سالیان دراز فراموش شده بود و امروزه کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده  است و طب ایرانی نشان‌دهنده هویت طب و تاریخ ما است.

وزیر بهداشت بیان کرد: استادان دانشگاه‌ها حتما در تاریخ پزشکی و هویت این رشته کار فرهنگی کرده و این هویت را معرفی کنند حلقه گمشده ما همین هویت است و زیر سایه همین هویت ما به پیشرفت خواهیم رسید باید امروزه واحد‌های طب ایرانی در دانشگاه‌ها تدریس شود و این کار در بین دانشجویان ایجاد هویت خواهد کرد.

عین اللهی گفت: ما نباید انحصار طلبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم سند ملی گیاهان دارویی جزء اسناد بالادستی در این حوزه است و باید شورای عالی انقلاب فرهنگی این اسناد را به سرانجام برساند تا با تغییر مدیریت این گونه مسایل از یاد نرود و ماندگار شود وزارت بهداشت متولی سلامت مردم و تابع مسایل سیاسی است و ما باید از نیرو‌های توانمند در حوزه طب ایرانی  استفاده کنیم امروزه سکولار فکر کردن به نفع ما نیست و آسیب‌هایی که در زمینه بیماری علی غیر واگیر شیوع پیدا کرده به دلیل سبک زندگی بوده است.

او افزود: کرونا یک فاجعه ملی است و در پیک پنجم پنجاه هزار مبتلا وهشت هزار بستری داشته و روزانه بیش از ۷۰۰نفر فوت می‌کردند امروز ۹۵ میلیون دز واکسن تزریق شده و امروز ایران در زمینه سرعت واکسیناسیون رتبه اول را دارد وبرخی از دارو‌های طب ایرانی و سنتی به تایید سازمان غذا و دارو رسیده است ۱۷قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود ما باید بر اساس اسناد بالادستی از تمام ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل برای سلامتی مردم استفاده کنیم.

در ادامه مراسم حسینی یکتا مدیر کل طب ایرانی و مکمل گفت: بودجه طب سنتی قبل از سال ١۴٠٠ در حدود ٧ میلیارد بود که امسال این  رقم به ۵٠ میلیارد تومان رسیده است.

او ادامه داد: استفاده از طب ایرانی و طب سنتی در رویکرد اسناد بین المللی باید موجود باشدو معتقدم که بیمار بستری باید در اختیار پزشک طب ایرانی و طب رایج درمان شود.

حسینی گفت: در دو ماه گذشته زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قم مشاوره‌های طب سنتی را ارائه دادیم و همچنین در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بقیه الله از مشاوره های طب سنتی نیز استفاده می شود.

او گفت: اقناع کمیته علمی و سایر کمیته ها از جمله دلایلی است که به واسطه آنها نتوانسته بودیم داروهای طب ایرانی را برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار دهیم.

104

کد خبر: 30850

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0