15 آذر 1400 - 11:11 ق.ظ

وزیر راه و شهرسازی:

۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور بافت فرسوده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور بافت فرسوده است که باید طی ۲ سال ۳۰۰ هزار واحد در این اراضی نوسازی شود.

به گزارش یاقوت وطن؛ حدود ۲۰ میلیون نفر در سطح کشور در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، ناکارآمد و تاریخی زندگی می‌کنند و هم‌اکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور را بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند. بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در این بافت‌ها ساکن هستند و بنا به دلایل متعدد از جمله مهاجرت، اشتغال و سایر دلایل در حال افزایش هستند.

امروز در حکمی محمد آئینی به عنوان مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری در کشور انتخاب شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از مردم در بافت‌های فرسوده و به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی شرایط مناسبی ندارند، اگر چه در کشور مشکلاتی داریم، اما نقدینگی در کشور کم نیست که اگر این نقدینگی به سمت مسکن و کار‌های زیرساختی هدایت شود این حجم پاسخگوی بازآفرینی شهری و تحقق اهداف آن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شاهد انسجام و تداوم ماموریت‌های دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری هم گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های که وزیر راه و شهرسازی در این بخش داده است نوسازی ۳۰۰ هزار مسکن طی ۲ سال است که امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

104

کد خبر: 31464

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0