3 شهریور 1401 - 11:00 ق.ظ

یادبود خالق تندیس بزرگان در خانه هنرمندان

مراسم یادبود و بزرگداشت زنده‌یاد استاد میرحسن ارژنگ‌نژاد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

از روابط‌عمومی خانه‌ هنرمندان ایران، مراسم یادبود زنده‌یاد میرحسن ارژنگ‌نژاد هنرمند مجسمه‌ساز به همت انجمن مجسمه‌سازان ایران در سالن استاد شهناز خانه‌هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنجشنبه سوم شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و با حضور اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم هنر دوست برگزار خواهد شد. شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

‌زنده یاد استاد میرحسن ارژنگ‌نژاد ۲۵ مردادماه در سن ۱۰۱ سالگی در پی ابتلا به کرونا درگذشت.

استاد میر حسن ارژنگ نژاد در یک نگاه

ارژنگ‌نژاد چهارم دی‌ماه سال ۱۳۰۰ در شهر مشهد زاده شد. او از دوازده سالگی در کارگاه غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ که پسر خاله‌اش بود، مشغول به کار شد و اولین کار او نمای بانک ملی بود. او به همراه اسماعیل ارژنگ در پروژه‌های مختلف زیباسازی شهر تهران نظیر تندیس نبرد گرشاسب با اژدها واقع در میدان باغشاه و نقش برجسته بهرام‌ گور و خسرو پرویز در کاخ سفید واقع در کاخ سعدآباد با غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ همکاری داشتند.

از آثار او می‌توان به تندیس ۱۲ تن از بزرگان ایرانی (مانند اشک اول، نادر شاه افشار، یعقوب لیث صفاری و …) در پارک ملت مشهد، نیم‌تنه یپرم‌خان در موزه کلیسای ارامنه در جلفای اصفهان، نیم‌تنه جبار باغچه‌بان در مدرسه ناشنوایان تهران، نیم‌تنه لیمجی مانوکچی زرتشتی (بانی معافیت زرتشتیان از پرداخت جزیه در زمان شاه عباس دوم) در مدرسه انوشیروان تهران، نقش برجسته بهرام گور و خسروپرویز در ورودی کاخ ابیض، مجسمه حیوانات در محوطه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و… اشاره کرد.

کد خبر: 73731

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0