11 آبان 1400 - 12:32 ق.ظ

کشف تجهیزات تولید رمز ارز در محدوده امور برق منطقه ۳ با همکاری اطلاعات سپاه

همزمان با فعالیت گسترده کلیه همکاران در برق منطقه ۳ شرکت توزیع برق اصفهان و تعامل با نهادهای مختلف اقدامات قابل توجهی برای کشف رمز ارز صورت گرفت به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۱۴۳ دستگاه ماینر که با احتساب توان مصرفی آنها و سیستم فن و خنک کننده مکمل این تجهیزات حدود ۳۰۰ کیلووات مصرف غیرمجاز داشته‌اند شناسایی و از مدار استفاده خارج شده است.

به گزارش یاقوت نیوز، امیررضا امامت جمعه رییس اداره کنترل لوازم اندازه گیری گفت: در ابتدای تیرماه سال جاری در هماهنگی‌های صورت گرفته و همکاری سپاه مکانی که به نوعی توزیع و تعمیر کننده دستگاههای ماینر بودند شناسایی و در اقدامی هماهنگ تعداد ۵۰ دستگاه ماینر با ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال کشف و ضبط گردید و شناسایی بعضی از ماینرها نیز توسط گزارش های مردمی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: از نکات بارز و قابل توجه در این کشف، شناسایی تجهیزات تولید رمز ارز بسیار کم مصرف بود که شناسایی این تجهیزات را از روی پروفیل بار برق مصرفی به سختی می شد تشخیص داد ولی آنچه که مهم است ماهیت غیر مجاز بودن استفاده از تعرفه برق مصرفی می باشد که به قوت خود باقی است.

وی تاکید کرد: علی‌ رغم تلاش جمعی همکاران شرکت توزیع برق اصفهان و سایر نهادها، لزوم توجه جدی به وضع قوانین مکمل که منطبق بر واقعیت‌های این تجهیزات و استخراج رمز ارز می‌باشد هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود.

 

103

کد خبر: 30659

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0