6 شهریور 1400 - 9:04 ق.ظ

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد کالای قاچاق در کشور

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای هشتمین مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف ۲ هزار و ۷۳۳ میلیاردی انواع کالای قاچاق طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش یاقوت وطن ؛ سردار مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای بـرنـامـه های عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، هشتمین مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰، با اولویت “کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی” و “نظارت و واپــایـش انبارها و محل های دپــو کالا”، به عنـوان یکی از راهبـردهای عملیـاتـی برای شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی برای قاچاقچیان، محل های دپو و توزیع کالاهای قاچاق و تشـدیـد بـرخـورد بـا پـدیـده شــوم قاچاق در سطح کشور اجرا شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه پلیس امنیت اقتصادی حافظ امنیت تولید داخلی و مصرف کنندگان است به همین منظور کارآگاهان این پلیس شناسایی و واپایش انبارها و محل های دپــو و مراکز پخش کالا را در دستور کار خود قرار داده و چندین مرکز متخلف در حوزه قاچاق کالا در سطح کشور را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اضافه کرد: در طرح مذکور در بازدید و بازرسی از این مراکز بیش از ۱۲ میلیون و ۴۳۱ هزار عدد انواع کالای قاچاق به همراه بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار لیتر سـوخـت و مشتقــات نفتــی قاچاق کشف و ۷۸۳ دستگاه انواع خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سردار مقیمی با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه از سوی کارشناسان دو هزار و ۷۳۳ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص یک هزار و ۳۱۰ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در خاتمه با بیان اینکه این پلیس با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می کند از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

203

 

 

کد خبر: 29411

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0