9 اسفند 1400 - 3:20 ب.ظ

مدیر آبفای منطقه مهردشت خبر داد؛

پیشرفت 70 درصدی عملیات حفاری چاه آب قهیز

مدیر آبفای مهردشت از پیشرفت 70 درصدی حفر چاه جدید دشت قهیز دامنه خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز،

حسین محمدیان گفت: این چاه به منظور حذف آبرسانی سیار به روستاهای اشن، گلدره و خیرآباد با عمق تقریبی 90 متر به صورت دستی درحال حفاری است.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و تاثیر خشکسالی بر تامین آب شرب شهرها و روستاهای منطقه مهردشت افزود: ظرفیت آبدهی چاه قدیمی قهیز که آب مورد نیاز ساکنان روستاهای اشن، گلدره و خیرآباد را تأمین می‌کند از 18 به 12 لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده و همین عامل سبب شده است آبرسانی به این روستاها در برخی از مواقع به صورت سیار انجام شود.

مدیر آبفای مهردشت گفت: به منظور تامین کسری آب مورد نیاز حدود 1500 خانوار ساکن در این سه روستا، عملیات حفر یک حلقه چاه جدید با اعتباری بالغ بر 4500 میلیون ریال در مجاورت 20 متری چاه قبلی از یک ماه پیش آغاز شد تا آب این چاه با کمک کانال به چاه قبلی هدایت شده و به وسیله پمپاژ به روستاهای دارای تنش آبی انتقال یابد.

محمدیان خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 60 متر از این چاه حفاری شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

اضافه می شود آبفای منطقه مهردشت پس از تفکیک از آبفای منطقه نجف آباد، از مرداد ماه سال 1400 به عنوان سی و هشتمین منطقه خودگردانتحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آغاز به کار کرد و علاوه بر شهرهای دهق و علویجه به ساکنان 9 روستای اشن، خیرآباد، گلدره، کوه لطف،علی‌آباد، دماب، خونداب، حسین آباد و هسنیجه نیز خدمت رسانی می کند.

تعداد کل انشعابات آب نصب شده در این منطقه 12442 فقره است که از این تعداد 7635 فقره در شهرهای دهق و علویجه و 4807 فقره در 9 روستای دیگر نصب شده است.

کد خبر: 49508

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0