19 آذر 1401 - 7:30 ب.ظ

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

پیشرفت در حوزه فرهنگ در گرو سرمایه‌گذاری جدی در آموزش و پرورش است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحول در حوزه فرهنگ تنها با تغییر در ساختارهای این حوزه اتفاق نخواهد افتاد؛ تحول در فرهنگ با تحول در ذهن و فکر میسر خواهد شد و این مهم با توجه و سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در حوزه آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

به گزارش یاقوت نیوز تالار وحدت امروز شنبه ۱۹ آذرماه مقارن با سی و هشتمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی میزبان برگزاری همایش «گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ در مسیر تحول» با حضور  ابراهیم رییسی رئیس‌جمهور، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقامات کشوری و لشگری، اندیشمندان و شخصیت‌های فرهیخته علمی و فرهنگی از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی بود.

همایش «گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ در مسیر تحول، در راستای مطالبه رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تبیین رویکردها و برنامه‌های تحولی این شورا در رسیدن به دستاوردهای گام دوم انقلاب اسلامی تاکید دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این همایش در سخنانی با بیان اینکه، عنصر فرهنگ سهل ممتنع است، اظهار کرد: گاهی شبیه سازی هایی در حوزه فرهنگ می شود که این ناشی از آن است که هنوز حوزه فرهنگ را نشناخته ایم.

سیدسعیدرضا عاملی در ادامه، مقایسه حوزه فرهنگ که رکن رکین انسان به عنوان یک موجود متفکر و صاحب اندیشه و انتخابگر مسیر است، با سایر حوزه ها ازجمله صنعت را اشتباه دانست و گفت: دلیل این است که فرهنگ قابل مدیریت و مهندسی است.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهنگ با حوزه آگاهی انسان ها سر و کار دارد و تحول در فرهنگ نیازمند حوزه فکر و اندیشه است.

مراسم سی و هشتمین سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با حضور  سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور در تالار وحدت برگزار شد.

رئیس جمهور در ابتدای این مراسم ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ و ارتقای فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: برای تحول لازم است به آنچه که تاکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کرده است، نگاهی داشته باشیم و فاصله بین وضع مطلوب و موجود را کم کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم، باید به آنها نگاه شود و معلوم شود شورا در این ادوار تا امروز بر اساس اسناد بالادستی در چه بخش هایی موفق بوده است و کاستی هایی را که وجود دارد، به سرعت جبران کند.

کد خبر: 75133

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0