24 آبان 1400 - 12:12 ق.ظ

مدیر عامل فولاد مبارکه در بازدید از تصفیه خانه آب اصفهان:

امیدواریم به زودی همه آب مورد نیاز صنعت از پساب و پروژه انتقال خلیج فارس تامین شود

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب خلیج فارس و انعقاد قراردادهای جدید، این نوید را می‌دهیم که کل آب مورد نیاز صنعت به ویژه فولاد مبارکه را از محل پساب و پروژه انتقال خلیج فارس تأمین کنیم.

امیدواریم به زودی همه آب مورد نیاز صنعت از پساب و پروژه انتقال خلیج فارس تامین شود

پروژه‌های بهینه سازی و کاهش مصرف آب

به گزارش یاقوت نیوز، محمدیاسر طیب‌نیا در بازدید از تصفیه خانه آب بابا شیخعلی با اشاره به تلاش‌های جدی فولاد مبارکه از حدود یک دهه قبل در زمینه  کاهش مصرف آب، اظهار کرد: مصرف بهینه آب، رویکرد جدی فولاد مبارکه می بوده، به طوری که هم اکنون می‌توانیم ادعا می کنیم در سرانه مصرف آب به زیر شاخص‌های بین المللی در صنعت فولاد می رسیم.

وی گفت: علاوه بر پروژه‌های بهینه سازی و کاهش مصرف آب، طی دهه گذشته پروژه‌هایی در جهت استفاده از پساب صنعتی و آبی که استفاده شرب ندارد تعریف می شود.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اين که از سال 1392 به بعد با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش اجرای شبکه جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب شده، افزود: با سرمایه گذاری انجام شده پساب شهرهای زرین شهر، چمگردان، زاینده رود، سده، ورنامخواست، مبارکه، کرکوند، دیزیچه و زیبا شهر جمع آوری و پس از تصفیه برای کاربرد در صنعت به مجتمع فولاد مبارکه منتقل می شود.

وی اجرای پروژه‌های جمع آوری و تصفیه پساب از سوی فولاد مبارکه را در کشور بی نظیر می دانست  و اظهار امیدواری می کند با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب خلیج فارس در دو ماه آینده، به زودی شاهد این می باشیم که کل آب مورد نیاز صنعت و به ویژه فولاد مبارکه از پساب و پروژه انتقال آب خلیج فارس تأمین می شود.

طیب نیا با تاکید بر اين که مجتمع فولاد مبارکه مشکل آب در کشور و استان را مشکل خود می‌داند، می گوید: به عنوان مصرف کننده آب برنامه هایی خواهیم داشت، در عین حال باتوجه به این که حل مشکل آب نیاز به سرمایه گذاری‌های کلان می شود، این مهم را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و انشاالله ظرف یکی دو ماه آینده پروژه های جدیدی را شروع خواهیم کرد.

 

103

کد خبر: 31012

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0