12 بهمن 1400 - 3:25 ب.ظ

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد؛

پرداخت تعرفه های پرستاری با تاخیر ۶ ماهه

معاون پرستاری وزارت بهداشت، در ارتباط با تازه ترین اقدامات برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و همچنین مهم ترین مسائل و مشکلات جامعه پرستاری کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش یاقوت نیوز،

عباس عبادی، در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد در ابتدا به روند اجرایی شدن تعرفه‌های خدمات پرستاری پرداخت و در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به تصویب ضریب ریالی ارزش نسبی خدمات پرستاری در آخرین جلسه شورای عالی بیمه سلامت، گفت:

طبق این مصوبه خدمات و مراقبت‌های پرستاری داری ارزش نسبی مستقلی از سایر خدمات نظام سلامت می‌شود.

عبادی افزود: استاندارد بسته‌های خدمتی به تفکیک تمامی بخش‌های بالینی اعم از بستری و سرپایی، تدوین و ابلاغ شده است.

وی در ارتباط با پرداخت تعرفه خدمات پرستاری که قرار بود از اول دی ۱۴۰۰ اعمال شود، ادامه داد: پرداخت‌ها با مدل جدید حداقل با ۶ ماه تأخیر خواهد بود.

عبادی افزود: کارانه ای که پرستاران می‌گیرند، مربوط به تابستان ۱۴۰۰ است و کارانه جدید از اواخر بهار ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به شهادت ۱۵۰ نیروی پرستاری در دوران کرونا، گفت:

پرونده ۶۶ نفر قطعی شده و مصداق شهید برای برخی نیز تأیید نشده است.

عبادی در ارتباط با تبدیل وضعیت قرارداد پرستاران، توضیح داد: از ابتدای پاندمی کرونا تا ۲۴ بهمن ۹۹ که آخرین آزمون استخدامی برگزار شد،

مجموعاً در نظام سلامت مجوز جذب ۵۵ هزار نفر را داشتیم که حدود ۴۲ درصد از این گروه برای پرستاری بود و فرایند جذب آنها به اتمام رسیده است.

این قاعده به غیر از تبدیل وضعیت ایثارگران است، ولی تعداد زیادی از همکاران وضعیت استخدامی به شکل قراردادی‌، تبصره‌ای و… است که اواخر آبان ۱۴۰۰

با مکاتبه وزارت بهداشت با ستاد ملی کرونا و سازمان برنامه بودجه و سازمان اداری استخدامی، درخواست تبدیل وضعیت کار کنان را داشتیم.

وی ادامه داد: اعتبارات این موضوع باید برای سال ۱۴۰۱ بررسی شود. با تعامل فشرده‌ای که معاونت توسعه وزارت بهداشت با مبادی ذی‌ربط مانند

سازمان اداری استخدامی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس دارد باید منتظر تصویب نهایی بودجه باشیم تا ببینیم اعتبارات در نظر گرفته شده برای این امر چقدر است.

تا حدود دو هفته آینده که بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی شود، می‌توانیم توضیحات بهتری ارائه دهیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: دو موضوع حائز اهمیت است؛ عموماً سوالاتی که از رسانه‌ها می‌آید بر موضوعات معیشتی، دستمزد و… است که

این مطالبات به حق است که ما این را جزو موانع خدمتی دسته بندی می‌کنیم و وظیفه داریم این موانع را برطرف کنیم.

از نظر سرانه پرستار به جمعیت و تخت و مدل‌های پرداخت باید موانع برطرف شود. بخشی از مدل پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری و بخشی به روز رسان

ی پرداخت‌ها و معوقات است که در چند روز آینده با پیگیری مقام محترم وزارت امیدواریم این فاصله و تأخیر در پرداخت به حداقل ممکن برسد.

وی تاکید کرد: معنای عدالت در سلامت، دسترسی به موقع و ارزان به خدمات با کیفیت و با صرفه برای همه مردم است.

بدون شک همکاران پرستار نقش کلیدی در این امر دارند.

بنابراین یکی از وظایف جدی ما این است که همه باهم بتوانیم سلامتی را قبل از بروز بیماری برای مردم فراهم کنیم و خدمات را تخصصی‌تر ارائه دهیم.

کد خبر: 48243

منبع: مهر

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0