21 تیر 1401 - 3:00 ب.ظ

وزیر اقتصاد: در ماه‌های آینده تورم را به‌صورت پلکانی کنترل می‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسائل خارجی اعم از تورم وارداتی و عوامل داخلی مهم‌ترین عوامل کوتاه‌مدت رشد نرخ تورم در دو ماه گذشته بود، گفت: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.

«سید احسان خاندوزی» در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه تابستانه سیاستگذاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره وضعیت بورس و افت اخیر آن، اظهار داشت: در موضوع بورس چند موضوع دخیل است و تنها به وزارت اقتصاد و سازمان بورس مربوط نمی‌شود و مسائلی است که در حوزه قیمت‌گذاری‌ها و مسائل مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت هم در آن دخیل هستند.

وی افزود: به رئیس سازمان بورس گفتم که درباره بورس بسته‌ای آماده و توضیحات لازم در این باره را ارائه کنند.

ارسال پیش‌نویس مصوبه طرح سهام عدالت برای جاماندگان به دولت

وزیر اقتصاد درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز گفت: تکلیف قانون بودجه امسال در بحث سهام عدالت را وزارت اقتصاد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که باید مشمولان را با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تعیین کند، برعهده دارد.

خاندوزی ادامه داد: بر این اساس مقدمات مربوطه و پیش‌نویس مصوبه مربوط به سهام عدالت جاماندگان باید در هیات دولت بررسی شود که آن را به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال کردیم و به محض تصویب به هیات وزیران اجرایی می‌شود.

وزیر اقتصاد درباره کاهش نرخ رشد نقدینگی بیان کرد: دولت عواملی همچون کسری بودجه را که به تورم دامن می‌زند، را کنترل و مدیریت کرده و نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است.

وی ادامه داد: در بحث رشد نقدینگی ناشی از عملکرد بانک‌ها نیز عملکرد خوبی ثبت شده و بانک مرکزی مراقبت لازم را در برابر رشد ترازنامه بانک‌ها، همچنان در دستور کار دارد.

خاندوزی گفت: جزیی از عوامل رشد نرخ تورم که در اردیبهشت و خرداد موجب رشد این شاخص شده، ناشی از عوامل طرف هزینه در تورم و افزایش قیمت تمام شده کالاها است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مسائل خارجی اعم از تورم وارداتی و عوامل داخلی همچون افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد و اصلاحات یارانه‌ای که در کشور رخ داد، مهم‌ترین عوامل کوتاه‌مدت رشد نرخ تورم است که دستور کار اصلی ستاد دولت قرار دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.

کد خبر: 72010

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0