17 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

واکنش ایران به بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده ۴ جانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده ۴ جانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران گفت: صدور چنین بیانیه هایی، نشان از فقدان فهم درست برخی کشورهای یادشده نسبت به سیر تحولات منطقه و تجاهل نسبت به واقعیات منطقه غرب آسیا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به این کشورها توصیه کرد: به جای تکرار اتهامات تکراری و بی ارزش، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده فلسطین تمرکز کنند.

کنعانی همچنین صدور این نوع بیانیه ها همزمان با حرکت برخی از این کشورها در تحرک بخشی به مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را تناقض آمیز خواند و بار دیگر موضع همیشگی کشورمان در دعوت از همسایگان برای گفتگو و حل سوء تفاهمات از کانال های دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد.

کنعانی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی با مردود شمردن ادعاهای بیانیه، تمامی اقدامات ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اشراف و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و هوشیاری نسبت به هرگونه شرارت و ناامنی دریایی، بر تامین امنیت منطقه از سوی کشورهای منطقه بدور از مداخله بیگانگان تاکید کرد.

کد خبر: 74239

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0