12 دی 1400 - 10:45 ق.ظ

به همت میز امور ارزی و گمرکی اتاق بازرگانی اصفهان؛

همایش «آشنایی با خدمات و دستاوردهای گمرکات استان اصفهان» برگزار شد

همایش «آشنایی با خدمات و دستاوردهای گمرکات استان اصفهان» به منظور آشنایی فعالان اقتصادی با تسهیلات ارائه شده در گمرکات استان و همچنین طرح و پیگیری مشکلات گمرکی اعضاء با حضور جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، مدیر کل گمرکات استان اصفهان و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه غرب و جنگ اقتصادی، همچنین مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، دستگاه‌های اجرایی و همه ارکان حاکمیتی باید به کمک فعالان بخش خصوصی بشتابند.

غلامرضا اخوان فرید افزود: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌های عامل، بانک مرکزی و گمرک، یکی از چالش‌های فعالان اقتصادی در حوزه تجارت خارجی است.
وی اظهار کرد: امروزه مشکلات ناشی از کسر تخلیه واردات مواد اولیه و ماشین آلات که عمدتا به دلیل ناهماهنگی بانک‌های عامل با گمرک بوده به یکی از چالش‌های بزرگ صنعت و بخش‌های تولیدی استان تبدیل شده است.

وی گفت: همدلی، همگرایی و حمایت همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی  و حاکمیتی را برای تحقق رونق تولید و مانع زدایی از فضای کسب و کار استان ضروری دانست.

وی از اقدامات و همکاری‌های اداره کل گمرکات استان اصفهان در ارائه تسهیلات مناسب به فعالان اقتصادی و حمایت از بخش‌های تولیدی و صنعتی استان تقدیر کرد.
رسول کوهستانی نیز با بیان اینکه بر اساس مستندات تاريخي اصفهان حداقل به قدمت پل شهرستان دارای گمرك بوده است، وجود گمركخانه در اين محل را گوياي اين مطلب دانست.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان افزود: گمركات استان اصفهان شامل  گمرك‌های اصفهان، كاشان، گمرك‌های تخصصی فولاد مباركه و ذوب آهن، گمرك مسافری فرودگاه، گمرك تجاري فرودگاه و گمرك امانات پستي است.
کوهستانی گمرک را سازماني دولتي معرفی کرد كه مسئول اجراي قانون امور گمركي و وصول حقوق و عوارض ورودي و صدوري، همچنين واردات، ترانزيت و صادرات كالا است.
وی اظهار کرد: اداره کل گمرکات استان اصفهان نیز در سال‌های اخیر حمایت از رونق تولید را اولویت خود قرار داده و با ارائه بسته حمایت از تولید، گام‌های بزرگی در راستای بهبود محیط کسب و کار استان برداشته است.

کد خبر: 31976

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0