13 اسفند 1401 - 5:40 ب.ظ

هشدار زرد هواشناسی درباره شروع بارندگی در همه استان‌ها

بر اساس اعلام هواشناسی از جزییات فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه تا پنجشنبه، بارش‌ها ابتدا در روز دوشنبه در پنج استان آغاز می‌شود و با تقویت آن از روز سه‌شنبه به‌تدریج در تهران، البرز، قم، قزوین و ۲۷ استان دیگر تداوم می‌یابد.

به گزارش یاقوت نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد، از ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه و تداوم فعالیت آن تا روز پنجشنبه خبر داد و اعلام‌کرد: بارش باران همراه با رعدوبرق در دامنه و بارش برف در ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد همراه با وزش باد شدید موقتی و رخداد مه خواهد بود.

منطقه اثر در روز دوشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام است. اما در روز سه شنبه با گسترش سامانه بارش‌ها در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، ایلام، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و غرب سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش خواهیم داشت.

وضعیت جوی استان‌های زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، البرز، قزوین، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، غرب و شمال سمنان، نیمه شمالی فارس، اصفهان، غرب یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان نیز در روز چهارشنبه زرد است.

روز پنجشنبه نیز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، تهران، قزوین، البرز، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، سمنان، یزد، نیمه شمالی فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و شمال کرمان بارندگی خواهیم داشت.

مخاطرات این سامانه شامل کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی از جمله گاز و برق است.

هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری و در صورت لزوم به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی و احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر توصیه کرده است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، مدیریت در انتقال و مصرف منابع انرژی و در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه نیز توصیه شده است.

کد خبر: 75643

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0