13 بهمن 1400 - 9:40 ق.ظ

نقش مهم خانواده در پیشرفت آموزشی فرزند دارای اوتیسم

کارشناس ارشد انجمن اوتیسم ایران گفت: خانواده در پیشرفت آموزشی فرزند دارای اوتیسم نقش مهم و اساسی ایفا می کند.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از ایرنا،

سیدمحمدعلی میری اظهار داشت: حتی پس از کلاس‌های توانبخشی کودک برای ادامه تمرین و انجام تکالیف به خانواده سپرده می‌شود.

در اصل مداخلات خانواده محور، یک بازی دو سر برد است.

وی اضافه کرد: بعد از این که خانواده در امور مربوط به فرزند دارای اختلال اوتیسم درگیر می‌شود به نقش مثبت و مفید خود پی خواهد برد

که این نقش از منظر دیگر باعث می شود استرس و افسردگی خانواده کمتر شود و در نهایت بتواند به فرزندش کمک کند.

کارشناس ارشد انجمن اوتیسم ایران ادامه داد: خانواده این توانایی را دارد که آموزش‌های لازم را در سطح خودش ببیند و آن تمرینات و مداخلات را انجام دهد.

میری با اشاره به اینکه انجمن اوتیسم ایران در حال برگزاری دوره‌های «آموزش مهارت‌های مراقبتی» به خانواده‌ها است، افزود:

با برگزاری این دوره‌ها، خانواده مهارت مراقبت از یک کودک یا یک فرد دارای اوتیسم را به دست خواهد آورد.

به گفته وی، این دوره‌ها از سوی آکادمی اوتیسم وابسته به انجمن اوتیسم ایران برگزار می‌شود.

خانواده‌های دارای اوتیسم جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انجمن اوتیسم ایران به نشانی https://irautism.org مراجعه کنند.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

کد خبر: 48266

منبع: ایرنا

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0