24 دی 1400 - 4:10 ب.ظ

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

نظام موضوعات فناوری، راهی برای دستیابی به دانش مورد نیاز صنایع و بازار است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در نشستی که به صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خوراسگان در راستای بررسی مسائل حوزه فناوری برگزار شد، تفکیک فرصت ها و نیازهای صنایع را مقدمه حل مسائل بخش صنعت و اقتصاد جامعه دانست.

به گزارش یاقوت نیوز، محمد جواد صدری مهر گفت: بر اساس دستور و مطالبه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در مبحث نظام موضوعات فناوری، تلاش مجموعه پارک علم و فناوری بر این است که با ورود به موضوعات و مسائل صنایع منطقه‌ای، نقش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کنار صنایع بومی و درآمدزای فعال یا غیر فعال هر منطقه برای رونق اقتصاد و بهبود امرار معاش مردم محسوس تر و پررنگ تر گردد.

وی اظهار کرد: با تغییر رویکرد و سیاست های جدید مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، تربیت نیروی حل مسئله در دانشگاه مسئله محور، مأموریت جدید واحدهای دانشگاهی است و مدیران ارشد و روسای واحدهای دانشگاهی به این باور جمعی رسیده اند که جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، می توانند متخصصان بالفعل و پاسخگوی مسائل کشور در آینده ای نه چندان دور باشند.

این مقام مسئول افزود: نکته مهم در دستیابی به این خواسته، تعریف مسئله برای دانشجویان است و این تعریف مسئله با وجود استادان مسلط و محیط بر ابعاد مختلف نیازها و مشکلات جامعه در بخش های صنعتی اقتصادی و اجتماعی محقق می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و معضلات کنونی، با نگرش فناورانه و طرح در حوزه فناوری قابل تعریف و حل است تاکید کرد: در تلاشیم که نظام موضوعات در صنایع را فعال تر کرده و با حضور نقطه به نقطه در هر صنعت و با نیابت واحدهای دانشگاهی، نیازها و فرصت های مناطق به تفکیک شناسایی شده و با احصاء و بازتعریف چالش‌ها و معضلات درصدد رفع آنها بکوشییم.

صدری مهر نتایج بازدید از واحدهای دانشگاهی سمیرم و نایین را مفید و اثربخش خواند و تصریح کرد: در یک شهر 80 هزار نفری همانند سمیرم که گردش مالی افزون بر هزار میلیارد تومان را با بهره‌مندی از صنعت سیب تجربه کرده و این صنعت عامل اصلی ارتزاق ساکنان این شهر شده، وجود دانشگاه آزاد یعنی یک فرصت برای شناسایی نیازها و تقویت این گردش مالی و در کنار آن درآمدزایی از این بازار سودآور برای دانشگاه محسوب می شود.

کد خبر: 47367

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0