26 تیر 1401 - 1:00 ب.ظ

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق:

نصب کنتور هوشمند رایگان شد

ضمن اشاره به تصویب ماده­ ۲۰ طرح مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون­ از این پس هزینه نصب شمارشگرهای (کنتور) هوشمند در بخش خانگی دریافت نمی‌شود.

به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: با تصویب نمایندگان مجلس­ منابعی برای دریافت نکردن هزینه نصب شمارشگرهای هوشمند در بخش خانگی، ­­از محل ماده ۳ و ماده ۶ پیش‌بینی شد. ­

وی ادامه داد: براساس این دو ماده­، منابع حاصل از اصلاح تعرفه صنایع و همچنین افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که قبلاً مورد تصویب قرار گرفته بود، به بخش هوشمندسازی کشور اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: مجلس با این اقدام مهم، ضرب آهنگ و توسعه استفاده از شمارشگرهای هوشمند را در کشور شتاب بخشید که این اقدام­ در مدیریت مصرف برق­ تاثیر خواهد داشت. ­

رجبی مشهدی گفت: می‌توانیم با استفاده از شمارشگرهای هوشمند، تعرفه‌های شناور و قابل انعطافی داشته باشیم تا مصرف کننده بتواند متناسب با شرایطی که در شبانه روز امکان تامین برق را داریم، از تجهیزات برقی خود استفاده کند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون شمارشگر هوشمند در کشور نصب شده­ که عمده آن‌ها به مشترکان دیماندی یا مشترکان بزرگی­ در بخش های­ صنعت ­و کشاورزی­ اختصاص یافته است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به ­هدفگذاری نصب ­­۶۵۰ هزار شمارشگر هوشمند­در بخش خانگی­ گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ هزار شمارشگر ­هوشمند نصب شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان­ کار بقیه کنتورها نیز­ انجام شود.

کد خبر: 72187

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0