10 آبان 1401 - 4:41 ب.ظ

حمایت از نخبگان تحصیلی در ۲۰ شهرستان اصفهان

نشست خبری خیره شجره طیبه به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس

رئیس هیات مدیره خیریه شجره طیبه گفت: افرادی که از لحاظ بهره‌هوشی در سطح خوبی قرار دارند اما در محیط اقتصادی ضعیف بوده و قادر نیستند مسیر مناسبی را طی کنند تحت حمایت موسسه خیریه شجره طیبه قرار می‌گیرند.

به گزارش عصر اصفهان، حسین سیستانی در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس خیریه شجره طیبه اظهار کرد: با وجود تلاش‌هایی که دستگاه‌های دولتی برای حمایت از نخبگان کرده‌اند، بعضی مواقع نقش‌آفرینی در این خصوص از گردونه تصمیم‌گیری و مدیریت این سازمان‌ها خارج شده و همین امر باعث می‌شود نقش سازمان‌ها و موسسات غیردولتی و خیریه‌ها که توسط مردم تشکیل شده‌اند پررنگ شود.

وی با تاکید بر اینکه خیریه‌ها در رفع معضلات مختلف پیشگام هستند، افزود: برای حمایت از جامعه نخبه و پرورش استعدادهای درخشان باید اقدام موثری شده و اندیشه‌ای بلند برای توجه به این استعدادها به کار گرفته شود.

رئیس هیئت مدیره خیریه شجره طیبه تصریح کرد: این موسسه با رویکرد حمایت از استعدادهای درخشان حدود دو دهه پیش فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در ۲۰ شهرستان استان اصفهان شعبه دارد.

وی ادامه داد: افرادی که از لحاظ بهره‌هوشی در سطح خوبی قرار دارند اما در محیط اقتصادی ضعیفی بوده و قادر نیستند مسیر مناسبی را طی کنند تحت حمایت موسسه خیریه شجره طیبه قرار می‌گیرند؛ به‌عبارت دیگر هدف از تشکیل این موسسه حمایت از افراد بی‌بضاعتی است که با وجود ظرفیت‌هایی که دارند با موانعی برای تحصیل مواحه بوده و اگر بازبمانند در مسیر انحرافی قرار می‌گیرند.

سیستانی با بیان اینکه نخبگان می‌تواند جامعه را پویا، فعال و موثر مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: این قشر توانمند در جامعه تحول و تغییر ایجاد کرده و می‌توانند تحول‌آفزین باشند بنابراین اگر این هوش بالا به دلایل مختلف موردحمایت قرار نگیرد تبدیل به هوش سیاه و درپی آن افزایش جرم و بزهکاری‌ها می‌شود.

حمایت از اشتغال نخبگان

وی با تاکید بر اینکه توجه به نخبگان می‌تواند آن‌ها را در مسیر افزایش ثروت، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی قرار دهد، گفت: سعی شده در خیریه شجره طیبه برای زمان تحصیل و پس از آن مسیر حمایتی در خصوص اشتغال افراد تحت پوشش ایجاد شود.

همچنین معاون آموزش خیریه شجره طیبه نیز با اشاره به تعریف استعداد درخشان در این خیریه، گفت: قرار نیست افرادی که تحت پوشش این خیریه هستند در المپیادهای علمی حائز رتبه شده باشند بلکه سازوکاری با همکاری اساتید دانشگاهی اتخاذ شده تا افرادی که استعداد برتر دارند از طریق مدارس در شهر اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان کشف، معرفی و پذیرش شوند.

علی آقاجانی، افزود: براساس مصوبه هیات مدیره از تمام افراد متفاضی آزمون استعدادسنجی و رغبت‌سنجی گرفته می‌شود و سپس با بررسی میزان نیازمندی مالی دانش‌آموزان و دانشجویان با رتبه‌های برتر یا پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها یا رشته‌های عالی، این افراد به عنوان استعداد درخشان از کلاس هفتم تا مقطع دکترا پذیرش می‌شوند.

وی گفت: خیریه شجره طیبه پس از پذیرش، تهیه اقلام آموزشی و ارائه مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناختی افراد تحت پوشش را به عهده گرفته و در کنار حمایت تحصیلی، حمایت معیشتی نیز در صورت تمایل خیرین انجام می‌شود.

معاون آموزش خیریه شجره طیبه با بیان اینکه حمایت از دانش‌آموزان کلاس یازدهم و دوازدهم بیشتر از سایرین است، گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد تحت پوشش مستقیم توسط خیرین پشتیبانی مالی می‌شوند و تمام صورت‌های مالی موسسه به‌صورت شفاف در درگاه اینترنتی متعلق به خیریه وجود دارد.

کد خبر: 74977

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0