28 فروردین 1402 - 5:10 ب.ظ

نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بیش از ۶۵ درصد است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بالای ۶۵ درصد است، گفت: این رقم نشان می‌دهد در گذشته نهال‌های استاندارد تولید، به‌ شکل مهندسی کاشت و حفظ و نگهداری به خوبی صورت گرفته است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت جهاد کشاورزی، «نقی شعبانیان» درباره میزان موفقیت طرح‌های جنگل‌کاری در ایران، افزود: در جنگل‌داری شاخصی تحت عنوان زنده‌مانی یعنی چند درصد از درختان جنگل باقی می‌ماند و چند درصد از بین می‌رود، داریم.

به گفته وی، نرخ زنده‌مانی عموم جنگل‌کاری‌های کشور ما بالای ۶۵ درصد است و با توجه به شرایط اقلیمی ایران از این لحاظ ما در دهه‌های اخیر جزو منطقه‌های پیش رو محسوب می‌شویم.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: این درصد زنده‌مانی جنگل‌ها نشان می‌دهد که در گذشته ما هم نهال استاندارد تولید کرده‌ایم و هم کاشت مهندسی بوده و هم داشت و نگهداری‌مان خوب بوده که نرخ زنده‌مانی جنگل‌کاری‌هایمان بالاست.

وی افزود: صرف‌نظر از جنگل‌کاری‌هایی که در عرصه‌های منابع طبیعی انجام می‌دهیم در گذشته سابقه جنگل‌کاری مشارکتی با سایر دستگاه‌ها را هم داشته‌ایم و حالا می‌خواهیم پررنگ‌تر از گذشته این مهم را تجربه کنیم.

شعبانیان تصریح کرد: در رابطه با مشارکت با دستگاه‌ها یک نمونه مشارکت با مجموعه وزارت دفاع داشتیم که برای محافظت از پادگان‌ها جنگل‌کاری‌های خوبی تحویل کشور داده شده است.

وی افزود: ‌تجربه دیگری از همکاری با نهادهای دیگر در رابطه با شهرک‌های صنعتی داریم که یک تجربه بینابین بوده است.

کد خبر: 75991

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0