19 اردیبهشت 1402 - 9:00 ق.ظ

در ادامه سفرهای نظارتی معاون رئیسی؛

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفرهای نظارتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات دور نخست و رفع موانع احتمالی روز دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت- به استان آذربایجان غربی رفت و دو دستور مهم هم صادر کرد.

به گزارش یاقوت نیوز، «استان آذربایجان غربی» دومین مقصد «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌ جمهور و همراهان او در سال ۱۴۰۲ برای نظارت میدانی بر روند اجرای مصوبات استانی رئیس جمهور بود.

او صبح روز دوشنبه در حالی برای بازدید از طرح های مصوب سفر دولت به ارومیه رفت که هفته گذشته به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور علاوه در سفرهای نظارتی علاوه بر برگزاری نشست پیگیری‌های اجرای مصوبات و دستورات ویژه آیت الله رییسی برای رفع مشکلات در استان به طور میانگین هفته‌ای یکبار دفتر کاری خود را از تهران به استان‌های کشور می‌برد تا از نزدیک و در میدان پیگیری‌های مصوبات را دنبال کند.

از طرفی در این سفر یک روزه معاون اجرایی آیت الله‌رئیسی که به منظور دیدار با نماینده ولی فقیه استان و با فعالان فرهنگی، بازدید از چند بیمارستان و طرح های آبی و راه در شهرهای اشنویه، نقده، میاندوآب و مهاباد، انجام شد، «علی بهادری جهرمی» سخنگو و دیگر عضو کابینه دولت هم برای پرسش و پاسخ در جمع طلاب حوزه علمیه و نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه و بازدید از دریاچه ارومیه به این استان سفر کرد.

همچنین منصوری پس از پایان سفر یک روزه به این استان، عازم استان مجاور یعنی آذربایجان شرقی شد تا مسیر خود را برای پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت ادامه دهد.

بازدید از طرح ۱۴ ساله حوزه سلامت

و اما؛ منصوری و بهادری جهرمی که هرکدام با اهداف های مختلف به این استان سفر کردند؛ نخستین برنامه امروز کاری خود را با حضور در مزار شهدای باغ رضوان ارومیه آغاز و با اهدای گل و نثار فاتحه یاد و گرامی داشتن یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس متبرک کردند.

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

 

معاون اجرایی رئیس جمهور سپس از مراحل ساخت بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی شهید بهشتی ارومیه بازدید کرد. طرح عمرانی که در سال ۸۸ عملیات اجرای آن آغاز شده اما در میانه راه به دلیل اختلافات متوقف می شود تا اینکه در این دولت و با پیگیری مستمر استاندار و سایر مسوولان آذربایجان غربی مسیر بازگشت تکمیل این طرح به حوزه خدماتی و درمانی فراهم می شود که قرار است با تامین اعتبار مناسب طی یکی و ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

در همین راستا معاون اجرایی رئیس جمهور این نکته را بیان کرد که با توجه به تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریالی از اعتبار مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور به این استان که این عدد کم سابقه برای اعتبارات تملک دارایی است، باعث فعال شدن بسیاری از طرح‌های عمرانی، خدماتی و اهرمی برای فعالیت سایر پروژه‌ها شد. همچنین یک هزار و ۳۵۰ طرح نیمه تمام استانی بواسطه اعتبارات اختصاص یافته فعال شده و مراحل تکمیل خود را پشت سر می‌گذارند.

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

 

طرحی هشت ساله در آستانه بهره برداری

معاون اجرایی رئیس جمهور در دور بازدید میدانی از طرح های مصوب استان به اُشنویه یکی از شهرهای کردنشین و مرزی استان آذربایجان غربی رفت تا از روند احداث بیمارستان اشنویه بازدید کند. ااین طرح به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در زُمره ۷۲طرح بیمارستانی در دست ساخت در کشور است.

این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب افزایش یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت. طرحی که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شد قرار است در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

دستور پرداخت آنی مطالبات برای هموار کردن محور مواصلاتی تا قبل از اربعین

منصوری در ایستگاه بعدی در نقده از طرح تعریض محور مواصلاتی نقده به پیرانشهر بازدید کرد که ۱۲ کیلومتر از ۴۲ کیلومتری آن تاکنون بهره برداری شد و بر اساس برنامه تا قبل از آغاز پیاده روی اربعین امسال ۱۲ کیلومتر دیگر آن به بهره برداری خواهد رسید.

در همین زمینه منصوری با توجه به اهمیت این طرح در دوران بازسازی ترانزیت پایانه مرزی تمرچین و تسهیل در تردد زائران پیاده روی اربعین دستور پرداخت سریع مطالبات را صادر کرد.

برای اجرای این طرح ۵۲۰ میلیاردتومان مصوب شده که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

دومین دستور معاون اجرایی در پیرانشهر

بازدید از رود احداث طرح شبکه آبیاری زهکشی سد مخزنی سیلوه دیگری برنامه کاری امروز معاون اجرایی رئیس جمهور بود که به گفته مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان این طرح پایان سال به اتمام می رسد. در ابن بازدید منصوری دستور رفع مشکل برق ۶ایستگاه پمپاژ این طرح را صادر کرد و برای تسریع در پرداخت مطالبات آن قول مساعد داد.

معاون اجرایی پس از بازدید از این طرح ها از روند اجرای عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار بازدید کرد و با اشاره به اجرای عملیات قیرپاشی و آسفالت در این مسیر، گفت: روند اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

سرچم پیرترین جاده و ۲۵ کیلومتر تا پایان انتظار

محور «سرچم» یکی از پروژه‌های مهم و پیرترین جاده در دست احداث آذربایجان غربی با ۳۳ سال قدمت که تکمیل آن از خواسته‌های مهم مردم میاندوآب است از برنامه های دیگر منصوری در این سفره یکروزه به این استان بود که مردم این خطه همچنان در انتظار تکمیل و بهره برداری از آن هستند.

در این بازدید قرار شد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲۵ کیلومتر باقی مانده آن اختصاص یابد.

 

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

حال دریاچه ارومیه از زبان نماینده ولی فقیه استان

منصوری در خلال بازدید های میدانی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم دیدار کرد و گفت که دولت سیزدهم از هیچ تلاشی در خدمت رسانی به مردم دریغ نکرده و کسی نمی‌تواند دولت را به کم کاری متهم کند چون دولت سیزدهم، دولت کار است.

معاون اجرایی این را هم گفت که امسال برای کمک به احیای دریاچه ارومیه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی هم در این دیدار مدیریت دریاچه ارومیه با حمایت این دولت بومی شد و این موج از امید به مردم استان ایجاد کرده است

منصوری در جلسه یررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به ای استان گفت: مصوبات عمرانی سفر رئیس جمهور به این استان ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که پنج هزار میلیارد تومان ان محقق شده است و برای دریاچه ارومیه هم یک هزار ۳۰۰میلیارد تومان تصویب شده است

میزکار معاون اجرایی رئیس جمهور در میدانِ آذربایجان غربی

کد خبر: 76316

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0