20 اسفند 1400 - 1:30 ب.ظ

معمای حل نشده حضور تماشاگران در داربی!

با وجود تایید حضور تماشاگران در داربی ۹۸ توسط وزیر ورزش و جوانان، دبیرکل فدراسیون فوتبال و مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال، سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید هنوز مصوبه آن به صورت رسمی صادر نشده است.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از  ایسنا،

زمزمه‌های بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها برای داربی از هفته‌های قبل آغاز شد و نخستین بار حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال این موضوع را تایید کرد

و در ادامه صحبت‌های حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ بر بازگشت تماشاگران صحه گذاشت.

با این حال احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در صحبت‌هایی که انجام داد، اعلام کرد که هنوز تکلیف حضور تماشاگران در داربی ۹۸ مشخص نیست.

او در رابطه با این موضوع اظهار کرد: «طبق آخرین اطلاعات من، هنوز مجوزی درباره حضور هواداران در بازی‌های ملی و باشگاهی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر نشده است.

البته فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درخواست آن را داده‌اند اما هنوز جواب رسمی به ما داده نشده و احتمالا نزدیک داربی تکلیف مشخص شود.»

او همچنین درباره صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان که خبر حضور تماشاگران در داربی را تایید کرده بود، گفت: «ما فعلا درخواستش را داده‌ایم.

البته شاید من اطلاع ندارم ولی چیزی که تاکنون از آن باخبرم، این است که هنوز مصوبه‌ای برای ما نیامده و به شکل قطعی اجازه حضور تماشاگران به ما داده نشده است.»

صحبت‌های اصولی باعث شد که سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی راجع به حضور تماشاگران در داربی توضیح دهد.

او گفت: «اولین موضوع درباره داربی، بحث تماشاگران بود. مصوبه شورای تامین استان تهران و دستورالعمل شورای عالی وزارت کشور

برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران صادر شده است. شورای تامین هر استان می‌تواند تا سطح ۳۰ درصد اجازه حضور تماشاگران داده شود.»

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده که باشگاه‌های دیگر هم با اخذ تاییدیه می‌توانند بازی‌هایشان را با حضور تماشاگران برگزار کنند

. مهدی توضیح داد: «پروتکل برای کل کشور صادر شده و هر استادیومی که به سمت تهیه زیرساخت‌ها برود و تاییدیه نهایی را برود، مشکلی ندارد.

ابتدا بحث دو دوز واکسن را در سامانه بلیت‌فروشی در نظر بگیرند و پس از تاییدیه وزارت کشور و وزارت ورزش می‌توانند حضور تماشاگران را در این فصل داشته باشند.»

البته تنها موضوع مشخص درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، نبودن بانوان است. سهیل مهدی درباره دلیل این اتفاق با وجود حساسیت‌های فیفا بیان می‌کند:

«در رابطه با لیگ داخلی بر اساس حضور آقایان است چرا که بحث مهمان‌پذیری و سرویسی که به بانوان باید داده شود مانند محل استقرار و تفتیش بدنی

در زیرساخت‌های لیگ تامین نشده و فقط ورزشگاه آزادی آماده است. این موضوع زمان‌بر است.»

در هر صورت به نظر می‌رسد باید برای داربی آماده هرگونه تغییر تصمیمی درباره حضور تماشاگران بود

چرا که ممکن است در دقیقه ۹۰ حضور تماشاگران در داربی منتفی شود.

کد خبر: 55014

منبع: ایسنا

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0