30 مرداد 1401 - 12:00 ق.ظ

فیلم سینمایی روزی که مردم: پرونده حل نشده

معمایی در یک شب طوفانی

یاقوت نیوز-فیلم روزی که مردم: پرونده حل نشده در جشنواره Baek Sang Art Awards 2021 برنده جایزه بهترین فیلمنامه و نامزد بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر و بهترین بازیگر نقش مکمل شده است؛ همچنین در جشنواره بین المللی Chunsa Film Art Awards 2021 کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

محصول کشور کره جنوبی به کارگردانی پارک جی وان است که در سال 2020 منتشر شد در این ستارگانی همچون جو هان چول، کیم هی-سو، نو جئونگ-ئی، لی جانگ-ایان، جونگ یونگ کیم، مون جیونگ-هی، لی سانگ یووب، کیم سان-یانگ، کیم تهون و غیره بازی کرده اند؛ فیلم روزی که مردم: پرونده حل نشده در جشنواره Baek Sang Art Awards 2021 برنده جایزه بهترین فیلمنامه و نامزد بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر و بهترین بازیگر نقش مکمل شده است؛ همچنین در جشنواره بین المللی Chunsa Film Art Awards 2021 کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

این فیلم در ژانر معمایی و پلیسی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

خلاصه داستان:

درباره یک کارآگاه به نام هیون سو است که تلاش می‌کند دختری ( سه جین) را که در شبی طوفانی بر روی پرتگاهی ناپدید شد، پیدا کند اما… در حین این جستجوها و تکمیل پرونده به  این مطلب پی می برد که دخترک خود کشی نکرده است .

نوع روایت داستانی فیلم به قدری تمیز و درست در جای خود قرار دارد  که مخاطب تا پایان نمی تواند حدس بزند چه اتفاقی افتاده است .آیا قتلی صورت گرفته یا خودکشی بوده ؟  نشان دادن طوفان های استوایی در ابتدای فیلم کلا ذهن مخاطب را به سمت  ناپدید شدن در طوفان می برد چه برای مخاطب و چه کارکترهای فیلمنامه، ماجرا معما هست و همین موجبب کشش می شود.

سه جین  زمانیکه توسط  پلیس به خاطر کلاهبرداری های پدر و برادرش به روستایی اطراف شهر منتقل می شود و آنجا هم دوربین های مداربسته نمی گذراند او  زندگی آرامی داشته باشد . تصمیم به خودکشی می گیرد تا جاییکه وصیت نامه خودش را نیز می نویسد ولی چندین بار با خانمی روستایی که لال هست و  نمی تواند حرف بزند و از برادرزاده فلج خود نگهداری می کند ملاقات می کند و طی همین ملاقات ها توسط خانم روستایی حمایت شده و با شناسنامه برادرزاده تشویق به ادامه زندگی در قالبی جدید می شود. کاراگاه هیون سو با همه تلاشی که داشت به این راز پی می برد ولی درست در جاییکه نتیجه تلاشهای خود را کرده تا آخرین شانس خود برای بازگشت  مجدد به کار را داشته باشد  پشیمان می شود و این راز را با خود نگه می دارد که سه جین زنده است و با هویتی دیگر به زندگی ادامه می دهد. این پایان باشکوه و انسانی  برای مخاطب شیرین و دلچسب است و با کارگاه همزاد پنداری  می کند.

کارگردان نقطه اوج فیلم را در اواخر داستان نهفته است و پس از آن داستان خیلی سریع پیش می رود بر خلاف روند کندی که از ابتدا داشته و کمی  مخاطب را خسته می کند زیرا با جزئیات کامل به بررسی برای پیدا شدن  جسد و  فرضیه های خودکشی می پردازد که اگر کمی دیرتر با فلاش بک و فلاش فروارد گره های داستانی باز نیم شد این فیلم جذاب تبدیل به فیلمی کسل کننده و بینتیجه می شد.

موضوعی دیگر که کارگردان و منشی صحنه به آن کم توجهی کردند: در قسمتی از فیلم متوجه می شویم کاراگاه هیون سو در
بازپرسی های خود از مسئول کتابخانه متوجه می شود که دست سه جین زخم عمیقی برداشته . اما  در آخرین  صحنه ای که سه جین سعی دارد دوربین مداربسته را تخریب کند (آخرین تصویر ضبط شده او برای کشف این معما) دست وی باند پیچی شده و کفشهایی که از خود  دم صخره به جا گذاشته بود کفشهایی نبود که در تصویر میبینیم.

علاوه بر بازیگری خوب  بازیگرها، کارگردانی فیلم بدون نقص می باشد. مدتها بود فیلمی ندیده بودم که تا انتها نتوانم حدسی برای پایانش بزنم .پیشنهاد می کنم حتما ببینید .

.

منتقد: شبدیس بختیاری

کد خبر: 73559

نویسنده: شبدیس بختیاری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0