11 مرداد 1401 - 6:33 ب.ظ

ادامه بررسی تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام

مصوبات مجمع برای «توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز» و «کاهش شدت مصرف انرژی» در سیاست های برنامه هفتم

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق‌العاده امروز صبح (سه شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱) که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه بندهای مربوط به «انرژی» در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز مجمع که وزیر و معاونان وزارت نفت، رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس و رئیس سازمان حفظ محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع، مقرر کردند: « خام‌فروشی نفت و گاز با توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز» می‌باید کاهش یابد و ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور به حداقل ۳میلیون بشکه در روز در سالهای برنامه هفتم برسد.

اعضای مجمع در این خصوص همچنین در ادامه پس از بحث درباره لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی ،«کاهش شدت مصرف انرژی به میزان متوسط سالانه ده درصد با رعایت بند هفتم سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف» را از تصویب گذراندند.

خاطر نشان می‌شود، ادامه بررسی‌های مواد و بندهای سیاست‌های کلی هفتم در جلسات فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 72936

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0