16 خرداد 1401 - 7:00 ق.ظ

مصرف برق این هفته به 58 هزار مگاوات می‌رسد

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با گرم شدن هوا مصرف برق این هفته به 58 هزار مگاوات ساعت می‌رسد، گفت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های تشویقی، مصرف بخش خصوصی را کاهش دهیم.

آرش کردی مدیرعامل توانیر امروز در ارتباط زنده با خبر صدا و سیما در مورد افزایش مصرف برق هم‌زمان با گرم شدن هوا ،گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این هفته مصرف برق به 57 تا 58 هزار مگاوات در ساعت برسد. حتی برخی پیش‌بینی‌ها تا 59 هزار مگاوات را هم پیش‌بینی کرده‌اند.

وی گفت: مدیریت مصرف برق باید در همه بخش‌ها مانند خانگی، صنعت و کشاورزی انجام شود.

مدیرعامل توانیر در مورد برنامه مدیریت مصرف برق گفت: برنامه ما تشویق‌محور است و در بخش خانگی تشویق‌هایی در نظر گرفته‌ایم که مصرف برق را کاهش دهد. همچنین برای مشترکان پرمصرف کنتورهای کنترل از راه دور نصب کردیم که بتوانیم میزان مصرف آنها را قرائت و رصد کنیم و در صورت افزایش مصرف اخطار می‌دهیم که مصرف خود را کاهش دهند و حتی بعد از اخطار احتمال قطع برق برای مشترکان پرمصرف هم وجود دارد.

مدیرعامل توانیر در مورد اینکه موج گرما و پیش‌بینی مصرف برق چگونه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال مصرف برق به بالای 65 و 66 هزار مگاوات ساعت هم برسد. بنابراین بسته سیاستی مدیریت مصرف انرژی تهیه کرده‌ایم که با قوت اجرایی می‌شود، به و یژه در بخش صنعت و کشاورزی باید سیاست‌های مدیریت مصرف به خوبی اجرا شود.

کد خبر: 70427

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0