31 اردیبهشت 1402 - 9:00 ق.ظ

مرکز نوآوری «سروینو» تاسیس می‌شود

یک شرکت دانش‌بنیان در بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با هدف نخبه‌پروری و تولید ثروت از طریق مغزافزار، راه‌اندازی یک مرکز نوآوری در حوزه نفت و گاز را با همکاری دانشگاه امیرکبیر و بانک رفاه کارگران در دستور کار قرار داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ آیین امضای قرارداد تاسیس مرکز نوآوری و فناوری «سروینو» میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت نفت و گاز سرو و با مشارکت بانک رفاه کارگران برگزار شد. این همکاری به منظور حمایت از شکل گیری زیست بوم استارتاپی و کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری انجام شده است.

در این آیین هومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو، اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و محمدجواد عامری معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر حاضر بوده و سند همکاری و تفاهم‌نامه تاسیس مرکز نوآوری و فناوری سروینو را به امضا رساندند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در آیین امضای قرارداد تاسیس مرکز نوآوری و فناوری سروینو، هدف از امضای این تفاهم نامه را در اولویت قراردادن همکاری با جوانان نخبه دانست و گفت: امروز با پیوند صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از نیروی جوان جامعه در مسیر تولید ثروت برای کشور گام برمی‌داریم.

 

مرکز نوآوری «سروینو» تاسیس می‌شود

هومن کریمی وثیق با اشاره به اهمیت همکاری صنعت و دانشگاه گفت: این شرکت دانش‌بنیان در تلاش است تا با هم‌افزایی با دانشگاه، نوآوری در فعالیت‌های اقتصادی خود را توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور بانک رفاه کارگران به عنوان رکن مالی این تفاهم‌نامه قطعا توسعه و پیشرفت حاصل می‌شود. ما امروز با بکارگیری جوانان در تلاش هستیم تا امید را بار دیگر در کشور زنده و فضای‌ ایده‌آلی در کشور ایجاد کنیم تا به تولید ثروت در کشور بیانجامد.

این فعال حوزه دانش بنیان افزود: هدف اصلی ما تولید ثروت در کشور با بهره‌گیری از نخبگان جوان است. در این مسیر تعامل با جوانان نخبه اولویت اصلی شرکت دانش‌بنیان سرو است.

 

هاب صنعتی کشور در عرصه دانشگاه‌ها

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر نیز در این آیین با بیان این که دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مادر دانشگاه‌های کشور است و در مسیر رفع نیازهای کشور قدم بر می دارد، گفت: مجموعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تلاش است تا گره‌های صنعت را باز کند و بر همین اساس ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه تاسیس کرده و امروز به عنوان هاب صنعتی کشور در عرصه دانشگاه ها فعال هستیم.

محمدجواد عامری افزود: صنعت امروز به سمت دانشگاه در حال حرکت است و دانشگاه نیز با نوآوری به سمت رفع نیازهای حوزه صنعت حرکت می‌کند. پیوند دانشگاه و صنعت با مشارکت رکن مالی که بانک‌ها هستند، در این فضا قطعا می‌تواند نتیجه بخش باشد.

 

استفاده از منابع ارزی داخلی و خارجی و ابزارهای سیستم بانکی برای رونق دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز با تاکید بر این که چنین تفاهم‌نامه‌هایی مسیر رشد و توسعه کشور را هموار می‌کند، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباط صنعت و دانشگاه مولفه‌ای بسیار مهم است و خوشبختانه بانک رفاه کارگران نیز در این مسیر به عنوان حامی و تسهیلگر فعال شده است.

اسماعیل للـه‌گانی افزود: بانک رفاه کارگران با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رشد تولید و مهار تورم نام گذاری شده است، می تواند در مسیر مهار تورم و رشد تولید نقش آفرینی کند که مشخصا کمک به توسعه علم و فناوری می تواند در این عرصه موثر باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس استفاده از ابزارهای نوین بانکی در این مسیر در دستور کار قرار گرفته و به دنبال آن هستیم تا با استفاده از منابع ارزی داخلی و خارجی و ابزارهای سیستم بانکی، در مسیر رونق دانش‌بنیان‌ها گام برداریم. امید است اقدامات موثری بر این اساس در مسیر رشد تولید انجام شود. اقداماتی که بی‌شک یکی از نمونه‌های آن فعالیت‌های شرکت نفت و گاز سرو است.

 

مرکز نوآوری «سروینو» تاسیس می‌شود

 

بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی با حضور ۱۵۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شدو از این میان حدود ۵۰۰ مجموعه، دانش‌بنیان هستند و دستاوردهای خود را عرضه کرده و برای توسعه بازار خود تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه روز در حوزه صنعت نفت و گاز»، «گسترش تعامل با سایر کشورها و نیز رقابت با شرکتهای نفتی مشابه در سطح جهان»، «کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی» از جمله مهمترین اهداف برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران است.

همچنین «آشنایی صنعتگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با دستاوردهای نوین صنعت»، «عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی» و «توسعه اشتغال در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» از دیگر عناوین مهم برگزاری این نمایشگاه است تا بهترین فرصت و زمینه برای شرکت‌های دانش‌بنیانی باشد که توانمندی و ظرفیت حضور و بقا در بازار داخلی و بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را دارند.

کد خبر: 76569

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0