25 مرداد 1400 - 4:04 ب.ظ

مرزهای مسافری به سمت عراق بسته است

سید روح‌اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: مرزهای زمینی با عراق در بخش مسافری، شامل مرزهای رسمی در دو بخش اقلیم و عربی عراق بسته است بنابراین برای مسافران و زوار امکان تردد از مسیر زمینی وجود ندارد.

به گزارش یاقوت وطن، لطیفی از فعالیت مرزهای تجاری کشور با عراق برای تردد کامیون‌های حامل کالا، خبر داد و افزود: فقط برای افراد دارای مجوز یا ویزای خاص مانند تجار، طلاب، دیپلمات‌ها، مهندسان و کارگران شاغل در عراق امکان تردد فراهم شده بود اما مسافران در هنگام مراجعه به مرز، بازگردانده می‌شوند.
وی ادامه داد: همه مرزهای تجاری کشور با عراق در روزهای آتی باز است و تبادل کالای تجاری انجام می‌شود و فقط در مرز مهران استان ایلام روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مرز تجاری تعطیل می‌شود.
سخنگوی گمرک گفت: در مرز پرویزخان استان کرمانشاه با تصمیم مقام‌های استانی، از امروز تا اطلاع ثانوی افرادی هم که دارای مجوز تردد هستند ترددشان ممنوع است، بر این اساس از هم‌وطنان درخواست می‌شود حتی افراد دارای مجوز به این مرز مراجعه نکنند.
لطیفی درخصوص دلیل اعلام محدودیت در مرز پرویزخان گفت: در روزهای گذشته برخی از هم‌وطنان با اخذ مجوز برای سفر به اقلیم کردستان عراق، قصد ورود غیرقانونی به بخش‌های عربی عراق برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا در کربلای معلی را داشتند که به دلیل ورود غیرقانونی دچار مشکلاتی در این کشور شدند، در نهایت با تصمیم شورای تامین تا اطلاع ثانوی افراد دارای مجوز نمی‌توانند از این مرز به سمت اقلیم کردستان بروند.

 

204

کد خبر: 29106

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0