12 خرداد 1401 - 12:15 ق.ظ

طائرپور:

مربیان بی‌تجربه دردی از بسکتبال دوا نمی کنند

فردی که در لیگ برتر به عنوان سرمربی نتیجه‌ نگرفته، بالطبع در تیم ملی هم نمی‌تواند موفق باشد؛ مربیان جوان و بی‌تجربه نمی‌توانند دردی از تیم دوا کنند. بهتر است فدراسیون سرمربی خارجی برای تیم ملی بیاورد.

 

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن گفت: فردی که در لیگ برتر به عنوان سرمربی نتیجه‌ نگرفته، بالطبع در تیم ملی هم نمی‌تواند موفق باشد؛ مربیان جوان و بی‌تجربه نمی‌توانند دردی از تیم دوا کنند. بهتر است فدراسیون سرمربی خارجی برای تیم ملی بیاورد.

به گزارش ایرنا، نازی طائرپور با اشاره به اینکه موافق کسب تجربه سرمربیان جوان در تیم ملی نیست، اظهار داشت: سرمربیان جوان باید سال‌ها در لیگ برتر حضور یابند و تجربه کسب کنند و این تجربه را نمی‌توانند در تیم ملی بدست آورند و بعد از گذشت چند سال با پشت سر گذاشتن دوره‌های مختلف مربیگری می‌توانند به نیمکت تیم ملی برسند. با ادامه این روند به پیشرفت نمی‌رسیم. اکنون می‌بینیم که سرمربیان با تجربه لیگ برتر جایی در تیم ملی ندارند، اما به جوانی که تازه ۲ سال مربیگری کرده، سکان تیم ملی را به او می‌سپرند. طائرپور ادامه داد: سرمربیگری نیازمند اخلاق حرفه‌ای است و باید به گونه‌ای کار کنند تا نتیجه خوبی کسب کند. سرمربیگری این نیست که برای کسب تجربه به تیم ملی برویم. فردی که در لیگ برتر به عنوان سرمربی نتیجه‌ای کسب نکرده و دهم شده، بالطبع در تیم ملی هم نمی‌تواند به موفقیت برسد.

وی اضافه کرد: بهتر است فدراسیون سرمربی خارجی بیاورد زیرا سرمربی خارجی تفاوتی بین بازیکنان قائل نیست چرا که آنها را نمی‌شناسد. سرمربی خارجی می‌تواند بدون قصد و غرض گزینه‌های بهتری را انتخاب کند. انتخاب بازیکن بسیار مهم است و وقتی یک سرمربی باشگاهی بدون تجربه به تیم ملی می‌رود بازیکنان ضعیفی را انتخاب می‌کند و نباید حق بازیکنان ضایع شود. این موضوع سبب سرخوردگی ملی‌پوشان می‌شود و از نظر روحی روی آنها تاثیر می‌گذارد. سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن گفت: نباید با احساس بازیکنان بازی کرد. اگر سرمربی بی‌طرف باشد می‌تواند تیم ملی را رشد دهد و به نتیجه مطلوب برسد. ممکن است عده‌ای با این حرف‌هایی که می‌زنم، دلخور شوند اما واقعیت است و سرمربی باید بی‌طرف باشد.

وی همچنین درباره اعزام تیم بسکتبال سه به سه به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: تیم ملی بسکتبال سه به سه را به این بازی‌ها اعزام می‌کنند زیرا اعزام تیم ملی بسکتبال هزینه‌بر است. تیم ملی بسکتبال پنج نفره به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعزام شد و از بین ۶ تیم در رده ششم قرار گرفت و نتیجه خوبی هم کسب نکرد. طائرپور افزود: ملی‌پوشان برای آنکه عملکرد خوبی در این بازی‌ها داشته باشند، باید خیلی خوب تمرین کنند و تنها اعزام یک تیم اهمیت ندارد.

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن اضافه کرد: تیم ملی بسکتبال باید اردوهای مستمری داشته باشد. اینکه بازیکنان در طول سال نزدیک اعزام به مسابقات در اردو شرکت می‌کنند و هیچ بازی دوستانه‌ای ندارند، بسیار شرایط را برای آنها دشوار می‌کند، موضوع فقط اعزام نیست، بلکه آبروی ایران است و برنامه‌های کوتاه مدت فدراسیون درباره تیم ملی بسکتبال زنان تغییر کند.

کد خبر: 70358

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0