8 خرداد 1402 - 10:00 ق.ظ

قدردانی مجلس از ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش

مجلس شورای اسلامی پیش از جلسه علنی امروز (هشتم خردادماه) از ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش قدردانی کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جلسه امروز مجلس اقدامات ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد و بیان داشت: ما با اقتدار در صحنه دریا حضور پیدا کرده و به هر آنچه شیطنت بود با سیلی محکم پاسخ دادیم.

امیردیادار ایرانی با تاکید بر اینکه سرلوحه کار ما انزواگریزی و تحریم‌ ناپذیری مردم بوده است، اضافه کرد: ناوگروه ۸۶ از ۲۹ استان شکل گرفته و همه در کنار یکدیگر ماموریت افتخارآفرینی را اجرا کردیم.

وی تصریح کرد: شناورهای ما با استفاده از دانش بومی و تخصص درون کشور ساخته شده و نشان دادیم هرگاه اراده کنیم در اوج توطئه‌ها وظیفه خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در مهرماه ۱۴۰۱ ناوگروه ۸۶ ماموریت خود را آغاز کرد البته در یک دوره یکساله نیز قبل از آغاز این ماموریت کار علمی انجام شد و ما به دریا تسلط پیدا کردیم دریانوردی ما سبز بود و پیام صلح و دوستی را رساند و همه قوانین به خوبی رعایت شد.

امیردیادار ایرانی با اشاره به اینکه در هر بندری که حضور پیدا کردیم ابتدا نماز جماعت برگزار شد و با قدرت در دریا و در خشکی حضور پیدا کردیم، بیان داشت: اکنون خوشحال هستیم که موجبات شادی مردم را فراهم کردیم و در ایامی که مصادف بود با ایام آزادسازی خرمشهر، خرمشهر دیگری هم ساختیم و امروز پرچم نظام اسلامی در سراسر دنیا برافراشته است.

وی با تاکید بر اینکه عمق ژئوپلیتیکی و عمق راهبردی ما به عنوان دست بلند نظام باید تقویت شود، افزود: چند ابهام‌ راهبردی برای دشمنان ایجاد کردیم و حتما با این ابهام‌ها صحنه روزگار را ترک خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در این سفر بزرگترین و بالاترین سطح بانک اطلاعاتی را در طول این سفر جمع‌آوری کردیم و امروز در اختیار ما قرار دارد و بازدارندگی ما به بالاترین سطح افزایش یافته است.

ناو گروه ۸۶ متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران دارای نمایندگانی از ۲۹ استان کشور که ماموریت خود را از ۲۹ شهریور پارسال آغاز کرد، ۳۰ اردیبهشت به کشور بازگشت.

این ناو گروه در طول انجام ماموریت خود چهار مرتبه از خط استوا عبور کرد و در مدت ماموریت در بندرهای بمبئی هندوستان، بندر جاکارتا، بندر ریودوژانیرو، بندر کیپ‌تاون و صلاله پهلوگیری کرده و از تنگه مالاکا، ‌دریای سلبس، اقیانوس آرام، تنگه ماژلان، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای عمان گذر کرده است.

این نخستین ناو گروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرده و وارد قاره آمریکا شده که نشان دهنده توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ناو گروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانست بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.

کد خبر: 76807

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0