25 خرداد 1401 - 9:00 ق.ظ

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت:

فقدان متولی مشخص، علت اجرا نشدن 70 درصد قانون برنامه ششم در حوزه بهداشت است

یکی از علل عدم اجرای 70 درصد قانون برنامه ششم در حوزه بهداشت و درمان این است که متولی مشخصی برای اجرا و نیز برای پاسخگویی در مورد عدم اجرا وجود نداشت.

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع اجرای قانون برنامه ششم و میزان اجرای این قانون در حوزه بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در خوشبینانه‌ترین حالت تنها حدود ۳۰ درصد از قانون برنامه ششم در بخش بهداشت و درمان اجرایی شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته یکی از دلایل عدم اجرای این قانون و مشکلاتی که در این راستا با آن مواجه بودیم این بود که متولی مشخصی برای اجرای قوانین وضع شده و نیز برای پاسخگویی در مورد عدم اجرا وجود نداشت.

شیخی خاطرنشان کرد: ما وقتی که علت عدم اجرای بعضی از مواد قانون برنامه را جویا می‌شدیم دستگاه‌ها مسئولیت را به گردن دیگری می‌انداختند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در روند اجرای مفاد قانون برنامه ششم وجود داشت تعارض منافع مدیران بود که می‌دیدند اگر قانون را اجرا کنند منافع شخصی آنها به خطر می‌افتد.

شیخی اظهار داشت: این موارد در کنار موارد دیگر در تدوین و تصویب و اجرای برنامه هفتم توسعه باید مد نظر قرار گیرد و رفع شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: پنج سال اجرای قانون برنامه ششم در دوران دولت های یازدهم و دوازدهم بوده و ماه های اضافه‌ای که این قانون علاوه بر مدت پنج سال آن اجرا شده در مدت زمان شروع به کار دولت سیزدهم بوده است.

کد خبر: 70978

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0