10 اسفند 1401 - 3:00 ب.ظ

فعالیت ۷۰۰ هزار نفر و ۱۲۰ هزار شرکت در تجارت‌ الکترونیکی

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در مراسم امضای تفاهمنامه با پارک علم و فناوری خراسان گفت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر به صورت رسمی در حال فعالیت در بخش تجارت الکترونیکی هستند و در سال آینده نیاز به ۲۵۰ هزار ناوگان جدید برای سرعت گرفتن تجارت الکترونیک داریم.

به گزارش یاقوت نیوز، «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خراسان و استانداری خراسان برای حمایت از کسب‌وکارهای الکترونیکی گفت: کل تجارت الکترونیک ۱۲۵۰ همت بوده که کمتر از ۲۰ درصد آن مربوط به گردش مالی خرده‌فروشی کل کشور است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲۰ هزار شرکت رسمی و رجیستر شده در تجارت الکترونیک داریم، گفت: از انجایی که در این بخش شفافیت بسیار زیاد است و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به‌صورت رسمی در حال فعالیت در بخش تجارت الکترونیک هستند که باید در اولویت قرار بگیرند. در جلساتی که با شرکت ملی پست برگزار کردیم برآورد من این است که در سال آینده نزدیک به ۲۵۰ هزار ناوگان جدید می‌خواهیم.

وی افزود: تفاوتی که وزارت صمت با وزارت ارتباطات دارد این است که ما متولی تولید هستیم و تقاضا را تحریک می‌کنیم، اما متأسفانه در برخی موارد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

کلاهدوزان با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه قصد داریم تمرکززدایی از مرکز را انجام بدهیم، تصریح کرد: با این کار استان‌ها را در استخراج آمار مربوط به تجارت الکترونیکی دخیل می‌کنیم. تأمین نیروی مناسب برای شرکت‌ها نیز از دیگر اهدافی است که این تفاهم‌نامه دنبال می‌کند.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان ساخت: اشکالی که در سال‌های گذشته وجود داشته این است که ۵۰ درصد شرکت‌های الکترونیکی در تهران مستقر شدند که این آسیب‌های زیادی از نظر فرهنگی، فناوری و اجتماعی دارد. ظرفیت‌های نیروی انسانی استان عملاً به تهران مهاجرت می‌کنند که این منجر به آسیب می‌شود. انتظار داریم استان‌ها اعلام کنند که هرکدام در چه بخشی ظرفیت لازم برای همکاری را دارد.

«ابوالفضل چمندی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: افزایش سهم تجارت الکترونیکی ۳ مزیت مهم در خصوص تقویت تولیدکننده، کنترل و نظارت بر بازار و توسعه صادرات دارد. در این سه محور که به تقویت توان تولیدی کشور و عدم وابستگی به ارز خارجی کاهش داده و منجر به افزایش قدرت پول ملی می‌شود.

وی افزود: در هر سه محور می‌توانیم فعالیت کنیم و بازیگران اصلی آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و باید پیشرفت فناورانه را الگوی راه خود قرار بدهیم.

«مسعود میرزایی» رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه پارک‌های فناوری در ۲ دهه گذشته بیشتر کارهای لوکس انجام داده‌اند. در خراسان رضوی ما در سه عرصه صنایع معدنی، غذایی و کشاورزی و خلاق فرهنگی فعالیت می‌کنیم و در این بخش‌ها فرصت‌های عظیمی داریم. ما تمام‌قد در برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنیم.

فعالیت ۷۰۰ هزار نفر و ۱۲۰ هزار شرکت در تجارت‌ الکترونیکی

کد خبر: 75613

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0