2 خرداد 1401 - 12:01 ق.ظ

چهارمحال و بختیاری- مهوش نوری زاده

فتح خرمشهر، غرور ملی

منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در نشست خبری خانه مطبوعات استان، با خبرنگاران اظهارکرد: خرمشهربا حضور و ازخودگذشتگی رزمندگان بعد از۲۵ روز نبرد قهرمانه از چنگال رژیم بعثی عراق آزاد و به وطن بازگردانده شد.

منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در نشست خبری خانه مطبوعات استان، با خبرنگاران اظهارکرد: خرمشهربا حضور و ازخودگذشتگی رزمندگان بعد از۲۵  روز نبرد قهرمانه از چنگال رژیم بعثی عراق آزاد و به وطن بازگردانده شد.

رزمندگانی از استان چهارمحال و بختیاری همانند همه استان ها در آزاد سازی خرمشهر نقش برجسته ای را ایفا کردند وی گفت :این نبرد از ۱۰ اردیبهشت ۶۱ شروع و تاریخ ۳ خرداد ۶۱ به مدت ۲۵ روزطول کشید تا  خرمشهر آزاد وبه کشورایران بازگردانده شد. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اضافه نمود : فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس ، فتح ارزش ها بود و در پشت این فتح مجموعه ای از پیروزی ها وجود دارد، غرور ملی ما، بازگرداندن حقانیت کشور، جزئی از اصول و ارزش هایی بود که به آن دست پیدا کرده ایم که این پیروزی را باید قدر بدانیم.

لذا، به منظور بزرگداشت  سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس،۸۰۰ عنوان برنامه، در قالب ۴۳ ویژه برنامه، در سراسر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که عبارتند از: تجلیل از ۴۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس، اجرای صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی و نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، اجرای رژه موتوری، عطرافشانی گلزار شهدا و برنامه میهمانی لاله‌ها، دیدار و سرکشی ازخانواده شهدا، روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری آئین شب شعر با موضع دفاع مقدس، اجرای پویش «سلام فرمانده»، و برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری .

وی افزود: این ویژه برنامه‌ها در جهت اهداف‌بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.ذوالفقاری شعار این هفته را «ما مقاوم هستیم» مطرح نمود و گفت: سعی شده در این برنامه‌ها فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده شود و از خود گذشتگی شهدا، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها به نسل جوان معرفی شود.

کد خبر: 69812

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0