11 خرداد 1401 - 12:30 ق.ظ

علاقه تاجیکستان به استفاده از بنادر ایرانی

خبرگزاری آسیاپلاس در گزارشی با اشاره به سفر دو روزه امامعلی رحمان به تهران، نوشت: تاجیکستان به استفاده از ظرفیت بنادر ایرانی برای حمل و نقل محصولات خود ابراز علاقه کرده است.

به گزارش  ایرنا این رسانه تاجیکستانی روز سه شنبه نوشـت : در سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران که روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام شد، امامعلی رحمان برای دسترسی به بنادر ایران و همچنین استفاده از بنادر چابهار و بندرعباس برای حمل و نقل کالا و محصولات ابراز علاقه کرده است .

براساس این گزارش، رئیس جمهوری تاجیکستان همچنین به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری، افزایش ارتباطات تجاری و انسانی بر ضرورت توسعه زیرساخت ها و اتصال شبکه های حمل و نقل دو کشور تاکید کرد و گفت: “طرف تاجیکستان از تلاش های مشترک برای ساخت جاده های زمینی که دو کشور را به هم متصل می کند، استقبال می کند. ”

وی همچنین با تاکید بر ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری، ایجاد سیستم ارتباطی مطلوب بین دو کشور را برای توسعه همکاری ها در این زمینه به مصلحت اندیشید.

در گزارش آسیاپلاس درمورد سفر رئیس جمهوری تاجیکستان به ایران آمده است: تقویت بیشتر چارچوب های حقوقی و قراردادی در حوزه‌های مورد علاقه دوجانبه، عامل مهمی در توسعه روابط دو جانبه جانبه پربار تلقی می شود.

در پی مذاکرات هیات‌های تاجیکستان و ایران در بالاترین سطح با حضور امامعلی رحمان و سید ابراهیم رئیسی روسای جمهوری دو کشور  ۱۶ سند همکاری جدید در تهران امضا شد.

بر اساس آمار تاجیکستان، در سال ۲۰۲۱ حجم تجارت دوجانبه بین تاجیکستان و ایران به ۱۲۱ میلیون دلار رسید که دو برابر سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر: 70290

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0