19 مرداد 1400 - 12:05 ق.ظ

عبادی‌پور جانشین کاپیتان معروف شد

بهروز عطایی اسامی 15 بازیکن دعوت شده به اردوی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را اعلام کرد.

به گزارش یاقوت وطن، با وجود شروع خوبی که والیبال ایران در المپیک توکیو داشت و توانست در همان گام اول یکی از شانس های اصلی مدال طلا یعنی لهستان را شکست دهد، در ادامه یک حذف تلخ را تجربه کرد. در واقع تیم ولادیمیر آلکنو بعد از غلبه بر لهستان و ونزوئلا، سه بازی مقابل تیم های کانادا، ایتالیا و ژاپن را با شکست پشت سر گذاشت تا بر خلاف وعده های فدراسیون، ایران حتی از گروه خود هم بالا نیاید. همانطور که پیش از این مشخص شده بود، آلکنو بعد از پایان المپیک با دیگر اعضای تیم به ایران سفر نکرد و پس از چند ماه از تیم ملی جدا شد؛ همچنین قبل از المپیک ‌مشخص شده بود که بعد از سرمربی روس، بهروز عطایی هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده خواهد گرفت و در مسابقات آسیایی در راس کار خواهد بود. بر همین اساس لیست تیم برای حضور در بازی های آسیایی والیبال که شهریور ماه برگزار می شود، با دعوت از میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، صابر کاظمی، بردیا سعادت، محمدرضا حضرت پور، ابوالفضل قلی‌پور و امین اسماعیل‌نژاد اعلام شد.

اما چند نکته قابل توجه درباره لیست اعلامی وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم. بعد از چند سال طولانی حضور سرمربیان خارجی حالا یک ایرانی در تورنمنتی مهم تیم ملی را هدایت می کند. بهروز عطایی، سرمربی آملی تیم ملی،  به طور کلی از رابطه خوبی با ستاره های تیم ملی برخوردار است. او سابقه مربیگری در تیم های نوجوانان و جوانان را هم در کارنامه دارد و حالا برای اولین بار هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفته است. او همچنین در باشگاه هایی نظیر کاله مازندران و متین ورامین نیز مربیگری کرده است. مهم ترین دستاورد عطایی در رده ملی قهرمانی با تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ بود. تیمی که در مسابقه فینال بر ایتالیا غلبه کرد و به این مهم دست یافت.

همچنین در میان بازیکنان المپیکی نام پنج بازیکن شامل میلاد عبادی پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی و جواد کریمی در این لیست قابل مشاهده است. سعید معروف نیز که اخیرا از تیم ملی خداحافظی کرد و بعد از مدت ها نام او در این لیست دیده نمی شود. یکی دیگر از نکات قابل ذکر در این لیست عدم حضور سید محمد موسوی است که شایعات درباره احتمال خداحافظی این ستاره والیبال را هم افزایش داده است. لازم به ذکر است دو لیبروی تیم ملی در المپیک یعنی مهدی مرندی و  آرمان صالحی در این لیست حاضر نیستند و جای خود را به محمدرضا حضرت پور و ابولفضل قلی پور داده اند و بعد از خط خوردن در آخرین روزهای پیش از المپیک، دوباره بازیکنانی نظیر بردیا سعادت، رضا عابدینی و امیرحسین اسفندیار در لیست تیم ملی حضور دارند. و در اخر یکی از نکات قابل توجه این لیست کاپیتانی میلاد عبادی پور در بازی های پیش رو خواهد بود. از دیگر غایبان این لیست می توان به امیر غفور  و مرتضی شریفی اشاره کرد. مرتضی شریفی یکی از مهم ترین مهره های بهروز عطایی در راه قهرمانی با تیم جوانان بود که حالا نام او در این لیست دیده نمی شود.

نکته جالب دیگری که درباره این لیست وجود دارد به حضور چند ستاره از همان تیم جوانان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ بر می گردد؛ موضوعی که نشان می دهد عطایی برای موفقیت در تیم بزرگسالان نیز حساب ویژه ای روی آن ها باز کرده است. بازیکنانی نظیر ابولفضل قلی پور، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، اسماعیل مسافر و علی رمضانی به نوعی اولین حضور جدی خود را در تیم بزرگسالان تجربه می کنند. بنابر پیش بینی ها احتمالا میلاد عبادی پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی، محمدرضا حضرت پور، جواد کریمی و صابر کاظمی ترکیب اصلی ایران در مسابقات آسیایی را تشکیل خواهند داد.

 

 

102

کد خبر: 28848

منبع: ورزش سه

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0