5 آذر 1400 - 10:09 ق.ظ

نجفی مطرح کرد:

ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اصفهان برای تقویت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی

به گزارش یاقوت نیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه هیات رییس این واحد دانشگاهی که با حضور علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی تشکیل شد، بر ظرفیت بالای این استان برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی تاکید کرد.

پیام نجفی گفت: در یک سال گذشته با همت همه همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و کمک شایان توجه مسئولان مربوطه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، موفق به جذب و پذیرش تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیرایرانی بالاخص دانشجویان عراقی شده است.

وی افزود: باید بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود در استان و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان استفاده کنیم، زیرا توانمندی علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی و نیز موقعیت اجتماعی، صنعتی، گردشگری و اقتصادی شهر اصفهان، جذابیت لازم برای تمایل دانشجویان غیرایرانی را داراست و باید از این جذابیت، بهره کافی و وافی راببریم.

وی اظهار کرد: در سال 99 و در ابتدای پذیرش، تعداد 23 دانشجو با ملیت عراقی جذب و پذیرش شدند که بحمدا… با اهتمام همکاران در همه حوزه ها خصوصا در امور بین الملل، در سال تحصیلی 1401ـ 1400، آمار پذیرش و ثبت نام دانشجویان عراقی به حدود 4 هزار نفر رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بیان کرد: در دانشگاه آزاد اصفهان، تمایل برای پذیرش انواع ملیت ها وجود دارد و بسیار علاقمندیم که سبد پذیرش در این واحد دانشگاهی، مختص دانشجویان عراقی نبوده و از دیگر ملیت ها بویژه کشورهای جنوب شرقی آسیا و آسیای میانه هستیم.

نجفی با اشاره به حفظ ارتباط مستمر دانشگاه با دانشجویان خارجی پذیرش شده تصریح کرد: پیشینه ارتباطات بین الملل دانشگاهی و استادان و دانشجویان خارجی و غیرایرانی در این واحد دانشگاهی به دوران دکتر فروغی بنیانگذار دانشگاه آزاد اصفهان برمی گردد و تجربیات حاصل شده در این سالها، کمک شایان توجهی برای برقراری ارتباط مفید و موثر با دانشجویان خارجی فعلی کره است.

 

103

کد خبر: 31276

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0