1 بهمن 1400 - 5:10 ب.ظ

در دانشگاه تهران؛

طراحی سامانه امتحانات میزان تقلب را به حداقل می رساند

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه تهران در ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است، تاکید کرد: نوع طراحی سامانه امتحانات دانشگاه تهران میزان تقلب را به حداقل ممکن کاهش داده است.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از ایرنا،

علی طاهری میرقائد افزود: سامانه امتحانات برای دانشجویان فعال شده و امنیت آزمون با توجه به شرایط آنفورماتیک به گونه‌ای فراهم شده است که میزان تقلب به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از رشته‌ و گروه‌ها برای دانشجویان سوالات متفاوت درنظرگرفته شده است و در برخی موارد هم ترتیب جای سوالات برای دانشجویان با هم یکسان نیست.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران گفت: همچنین گزینه‌های پاسخ سوال و ترکیب انجام شده سیستم این امکان را دارد که بهم ریختگی در روند کار صورت گیرد و سوالات یک دانشجو با دانشجوی دیگر در یک فرمت قرار نداشته باشد.

طاهری میرقائد یادآور شد: در نهایت اگر هم دانشجویان قصد برقراری ارتباط با یکدیگر داشته باشند، به دلیل مهلت کم پاسخگویی سوالات، این امکان برای آنها میسر نمی شود.

وی همچنین درباره برگزاری و امتحان دروس عملی دانشجویان اظهار داشت: واحدهای عملی هر درس به همان نسبت ترتیب نمره در واحد ارائه می شود،

اکثر مواردی که امکان برگزاری کلاس‌های عملی به شکل غیرحضوری وجود نداشته،

از دانشجویان دعوت شده که با هماهنگی گروه‌ها و در اختیار داشتن خوابگاه‌ها بحث‌های عملی و آزمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران گفت: در برخی موارد دانشجویان یک سری محدودیت داشتند که امکان حذف ترم و درس برای آنها فراهم شده است.

این یکی از تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان در زمان کرونا است.

طاهری میرقائد همچنین درباره زیرساخت‌های سایت‌ امتحان دانشجویان دانشگاه تهران توضیح داد:  تمام تلاش این بوده که سرورهای جدید پیش از برگزاری امتحانات خریداری شود و به همین دلیل سرعت پهنای باند افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویی براساس مشکلات نقص فنی مانند قعطی اینترنت در شرکت در امتحان با مشکل مواجه شود، استاد مربوطه پس از اثبات قصور نداشتن دانشجو، مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

کد خبر: 47724

منبع: ایرنا

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0