15 اسفند 1400 - 12:32 ق.ظ

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان:

ضرورت مصرف بهینه آب توسط مردم در روزهای پایانی سال

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان از مشترکین این شرکت خواست با مدیریت مصرف خود در روزهای پایانی سال، این شرکت را در امر آبرسانی پایدار به 98 شهرو 949 روستای تحت پوشش همراهی کنند.

به گزارش یاقوت نیوز،

ناصر اکبری با تقدیر از مردم استان اصفهان بابت همراهی با شرکت آب و فاضلاب در سال 1400 بیان کرد: با توجه به انجام خانه‌تکانی توسط شهروندان

در روزهای پایانی منتهی به سال جدید، شاهد پیک مصرف آب در این روزها هستیم و تأسیسات شرکت جوابگوی نیاز آبی مردم نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رهاسازی آب برای کشاورزان اصفهان و کاهش ذخیره سد زاینده رود، شرایط تامین آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دشوارتر از گذشته شده است که امیدواریم با تداوم بارش‌ها در ماه‌های ابتدایی سال 1401 کمبود آب جبران شود.

اکبری با اشاره به این‌که بخشی از منابع آب استان از چاه‌های سطح شهرها و روستاها تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر چاه‌های فلمن که وابستگی مستقیم به رودخانه زاینده رود دارد کاملاً خشک شده است.

وی با اشاره به این‌که خط قرمز آبفای استان اصفهان، حفظ کیفیت آب موجود در شبکه است ادامه داد: در حدود 10 درصد از نیاز آبی 58 شهر و 380 روستای تحت پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ از چاه‌های متفرقه تأمین می‌شود که کیفیت آب این چاه‌ها مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و شبکه بهداشت استان است.

اکبری درباره بهره‌برداری از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اظهار داشت: این سامانه در حوزه مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در مدار بهره برداری قرار گرفته تا بخشی از کمبود آب استان جبران شود.

کد خبر: 54805

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0