23 شهریور 1401 - 7:30 ق.ظ

ضرورت توجه بیشتر صدا وسیما به علم و نخبگان علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رئیس سازمان صدا وسیما گفت: انتظار داریم همان‌طور که به عرصه‌های مختلف در صدا وسیما بها داده می‌شود، به علم و نخبگان نیز بیشتر توجه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران ارشد دو مجموعه روز سه‌شنبه در نشستی به بیان دغدغه‌ها، ظرفیت‌های همکاری و راهکارهای بهره‌مندی دوجانبه از مزیت توسعه تعاملات صداوسیما و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداختند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار گفت‌: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دانشگاهی فراملی است که تمام اقشار جامعه با هر سن و سطح سوادی در بر می‌گیرد و اثربخشی بالایی دارد.

محمدعلی زلفی‌گل افزود: در دوره همه‌گیری بیماری کرونا و برای بازگشایی دانشگاه‌ها، با پای کار آمدن صدا وسیما این مسئله به یک مطالبه ملی تبدیل شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم عرصه علم و فناوری در کشور گفت: در سال ۲۰۲۱ ، تعداد ۷۸ هزار مقاله بین‌المللی از ایران و ۱۱۰ هزار مقاله فارسی‌ زبان منتشر شده که یکی از اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هدایت این ظرفیت‌هاست.

انتظار داریم همان‌طور که به عرصه‌های مختلف در صداوسیما بها داده می‌شود، علم و نخبگان نیز بیش از پیش مورد توجه مسئولان صداوسیما قرار گیرند.

زلفی گل اولویت‌های وزارت علوم را برشمرد و از ارتقا و دستیابی به مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش و پژوهش و برون‌داد هدفمند و نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری و شاگرد فناور و نوآورپروری، تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش به‌عنوان اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نام برد.

تاسیس دفتر همکاری‌های صداوسیما و وزارت علوم 
رئیس سازمان صداوسیما نیز  با اشاره به مأموریت این سازمان برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی جامعه و پراکندن امید به آینده میان مردم گفت: باعث افتخار صداوسیماست که به بیان و انعکاس دستاوردهای دانشمندان و فرهیختگان عرصه علم و فناوری بپردازد و نقش مؤثری در ایجاد، تقویت و پراکندن امید در جامعه ایفا کند.

پیمان جبلی با تأکید بر محورهای عدالت‌گستری و هویت‌محوری که از سرفصل‌های اقدامات دوره تحولی این سازمان است، ادامه داد: حوزه عدالت آموزشی فصل مشترک رویکردهای رسانه ملی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رسانه ملی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که از برخی از آن‌ها هنوز بهره گرفته نشده است. همان‌گونه که با همکاری صداوسیما و وزارت نیرو توانستیم شاهد صرفه‌جویی ۳۸‌ درصدی برق در تابستان امسال باشیم، با اطمینان می‌گوییم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد که صداوسیما نتواند در حل آن کمک کند.

جبلی با پیشنهاد تأسیس دفتر همکاری‌های وزارت علوم و صداوسیما در ساختمان صدا و سیما، بر آمادگی رسانه ملی برای هرگونه همکاری و ترسیم نقشه راه برای پیشبرد اهداف مشترک تأکید کرد.

در ادامه معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان سازمان صدا و سیما به بیان نظرها و پیشنهادهای خود برای تحقق همکاری‌های گسترده میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صداوسیما پرداختند.

کد خبر: 74434

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0