27 مرداد 1401 - 2:00 ب.ظ

صعود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان به قله سبلان در راستای متنوع سازی محیط‌های یادگیری

۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر عضو انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در راستای ایجاد روحیه جمعی و متنوع سازی محیط یادگیری با یاد شهید «علی لندی» موفق به فتح قله سبلان، سومین ارتفاع بلند ایران شدند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی با گرامیداشت یاد شهید علی لندی موفق به فتح قله ۴ هزار و ۸۱۱ متری سبلان شدند.
این اردو که در راستای اجرای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و باهدف متنوع سازی محیط‌های یادگیری، افزایش روحیه کار گروهی و اعتمادبه‌نفس دانش آموزان طراحی‌شده بود تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از ظرفیت و استعدادهای دانش آموزان استان‌های دیگر همدیگر را به کار گروهی دعوت کنند.
دانش آموزان شرکت‌کننده در این اردوی تربیتی از مقطع متوسطه دوم بودند و از تمامی استان‌ها در این برنامه حضور پیدا کردند؛ البته بعضی از استان‌ها با دانش آموزان کمتر و بعضی از استان‌ها با تعداد دانش آموزان بیشتری در این برنامه شرکت کردند.
دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی در این فتح دسته‌جمعی و در طول مسیر به کارگاه‌های مختلف فرهنگی و محتوایی در قالب گروه‌بندی و کار تشکیلاتی و جهادی در بستر طبیعت سبلان، طبیعت‌گردی، استفاده از آبگرم شابیل، حضور در بستر رودخانه تشکیل جلسات مباحثه گروهی با موضوعات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های ورزشی و فرهنگی متنوع پرداختند.
در ورزش کوهنوردی تمام تلاش متمرکز بر استقامت ورزیدن برای رسیدن به هدف و فتح قله است و با توجه به این‌که این اردو در فصل تابستان و تعطیلات دانش‌آموزان، صورت گرفت از این منظر دانش آموزان در قالب این اردو به‌طور عملی به اهداف تشکیلاتی اتحادیه و به‌طور عملی استقامت برای نیل به هدف را مشق کردند.
شایان‌ذکر است؛ برنامه چند قدم تا آسمان، صعود به قله مرتفع سبلان است؛ که امسال این برنامه با حضور دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر برگزار شد.
قله سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتش‌فشانی غیرفعال است که در قله آن دریاچه‌ای زیبا به چشم می‌خورد و تمام قلل آن در ایام سال پوشیده از یخ و برف‌های دائمی است.

کد خبر: 73464

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0