25 مرداد 1400 - 1:08 ب.ظ

آغاز تعطیلات کرونایی در کشور؛

صدور هر گونه مجوز تردد برای خودروهای شخصی ممنوع شد

در دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی چند روزه در سراسر کشور به تصویب رسید.

به گزارش یاقوت وطن، روز شنبه ۲۳ مرداد ماه برای دومین بار جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برگزار شد تا برای کنترل هرچه سریع‌تر ویروس کرونا و جلوگیری از بحران‌های غیر قابل جبران تصمیمات جدی و محدودیت‌های جدید اتخاذ شود.

در این جلسه تعطیلی چند روزه در سراسر کشور به تصویب رسید و قرار شد از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰ مرداد تمامی مشاغل به جزو مشاغل گروه یک، ادارات خصوصی و دولتی، بانک‌ها و … تعطیل شوند تا وزارت بهداشت بتواند فرصت مناسبی برای کنترل بیماری داشته باشد چراکه این روزها در شرایطی قرار داریم که میزان مرگ و میر به شدت افزایش یافته و به نوعی کنترل بیماری از دست خارج شده است.

به منظور جلوگیری از سفر شهروندان در تعطیلات پیش رو، پلیس راهور ناجا نیز ماموریت یافت تا از ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه تا بامداد شنبه بسته خواهد بود و از ورود و خروج خودرو‌ها به شهر‌های قرمز و نارنجی ممانعت می‌شود علاوه بر اگر شهروندی اصرار به ادامه مسیر خود داشته باشد برای شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و برای شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه درنظر گرفته شده است.

 

وزارت کشور: استانداران همکاری همه جانبه داشته باشند

 

به دنبال آن بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به استانداران سراسر کشور در به کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌های استانی در جهت تحقق بخشی به برنامه تعطیلی یک هفته ستاد ملی مدیریت کرونا، تصریح کرد: وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید جدی بر ضرورت اجرای دقیق و همه جانبه مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری و جلوگیری از هر گونه تردد و مسافرت‌های بین استانی و شهری با هدف مدیریت و مهار موج پنجم بیماری کرونا دارد.

 

معاون وزیر کشور با اشاره به تاکیدات وزیر کشور نسبت به ضرورت فعال‌تر شدن کمیته اطلاع رسانی ستاد‌های استانی مدیریت بیماری کرونا در جهت حفظ امنیت روانی جامعه و جلوگیری از التهاب افکارعمومی در شرایط خطیر کنونی کشور؛ گفت: ایجاد همدلی و همگرایی و آگاهی بخشی در میان هموطنان عزیز کشورمان در روند مدیریت بیماری کرونا و اطلاع رسانی آن، ضرورتی جدی است و بایستی شورا‌های اطلاع رسانی در همه استان‌ها نقشی فعال‌تر و مسئولانه‌تر در مدیریت اطلاع رسانی کنترل بیماری کرونا ایفا کنند.

 

 

صدور هرگونه مجوز تردد برای خودروهای شخصی تا یکشنبه ممنوع است

 

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا همچنین از دستور وزیر کشور به استانداری‌های سراسر کشور در پشتیبانی همه جانبه از نیروی انتظامی استان در موضوع منع تردد بین استانی در شهر‌های دارای ممنوعیت قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیر بومی خبر داد و گفت: از امروز دیروز صدور هر گونه مجوز تردد برای خودرو‌های شخصی (به استثنای مجوز درمان) ممنوع و همه مجوز‌های صادر شده تا پایان محدودیت هم باطل است.

 

همکاری بسیج با نیروی انتظامی و ادارات کل راه و شهرسازی استان با نیروی انتظامی برای کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها از دیگر محور‌های مورد اشاره فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کروناست و در این خصوص نسبت به تداوم این همکاری تا پایان محدودیت‌های اعلام شده تاکید داشت.

 

همچنین تردد خودرو‌های شخصی از/ به شهر‌های قرمز و نارنجی (بین استانی) از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۵ شهریور۱۴۰۰ ممنوع است.

 

افزون بر این صدورمجوز تردد بین استانی در بازه زمانی مورد تصویب ستاد ملی برای موارد ضروری و با بررسی دقیق توسط فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.

 

وضعیت حضور سربازان وظیفه در پادگان‌ها

 

بعد از اعلام خبر تعطیلی یک هفته‌ای در کشور، از ستاد کل نیرو‌های مسلح وضعیت سربازان وظیفه را پیگیری کردیم، ستاد کل به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شیوع کرونا، سربازان وظیفه به صورت شیفت بندی به پادگان‌ها مراجعه می‌کردند که بعد از مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییری در روند حضور سربازان در پادگان‌ها ایجاد نشده و همچنان به صورتی شیفتی به پادگان حضور پیدا خواهند کرد.

202/

کد خبر: 29075

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0