17 آبان 1400 - 10:29 ق.ظ

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

صادرات محصولات ۱۲ پارک دانش بنیان به کشورهای دیگر

رحیمی شعرباف گفت: از ۴۹ پارک علم و فناوری محصولات ۱۲ شرکت دانش بنیان به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

به گزارش یاقوت وطن، نشست مشترک با حضور بسام بشیر ابراهیم وزیر علوم سوریه و معاونان وزیر علوم ایران هم اکنون (۱۷ مهر) در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در این نشست اظهار کرد: در دوران شکوفایی علم و فناوری و صنعت در تمدن اسلامی دو کانون شرق و غرب بزرگترین دانشمندان را داشته‌اند که ایران، سوریه و مصر جزو آن‌ها هستند که امیدواریم به آن پیشرفت و مجد گذشته در هر دو کانون برگردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه پژوهش به رقم همه مشکلات و محدودیت‌ها سرمایه گذاری‌های انسانی و مالی خوبی کرده و به پیشرفت‌هایی هم دست پیدا کرده است.

رحیمی شعرباف تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰ محققان ایرانی بیش از ۷۰ هزار مقاله در مجله‌های معتبر بین‌المللی چاپ کردند و رتبه ایران از نظر کمیت و کیفیت مقالات چاپ شده در سطح بین المللی ۱۴ و ۱۵ است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: در ۴ الی ۵ سال اخیر رتبه ایران در منطقه از نظر کمیت و کیفیت اول بوده است، هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ مجله رسمی داخلی در کشور فعالیت دارند که حدود ۱۰۰ مجله در پایگاه‌های بین‌المللی نمادینه می‌شوند و موضوع چاپ مجله‌های بین‌المللی علمی به صورت مشترک اولین زمینه همکاری بین نهاد‌های علمی ایران و سوریه می‌تواند باشد.

رحیمی شعرباف گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ مرکز تحقیقاتی کوچک و بزرگ داریم که دولتی یا خصوصی هستند و تعدادی از آن‌ها در سطح بین‌المللی کاملا شناخته شده‌اند و در زمینه‌های مختلف نانو، تکنولوژی، بیوتکنولوژی، پلیمر، ژنتیک، مواد، مواد پیشرفته، انرژی‌های نو، فناوری‌های مرتبط با زلزله و  غیره فعالیت می‌کنند که در ایران بزرگ‌ترین آزمایشگاه در سطح خاورمیانه داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۹ پارک علم و فناوری داریم و محصولات بین ۱۰ تا ۱۲ پارک صادر می‌شوند همچنین در این پارک‌ها شرکت‌های بزرگی داریم که با فناوری‌های پیشرفته مانند تجهیزات پیشرفته پزشکی، داروسازی، لیزر و غیره در حوزه‌های مختلف محصولات خود را تولید می‌کنند.

104

کد خبر: 30813

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0