7 شهریور 1401 - 7:00 ب.ظ

سند خانواده سبز ایرانی بر اساس الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت تدوین می شود

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دومین نشست کارگروه اجرایی تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از تدوین سند خانواده سبز ایرانی بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت خبر داد.

به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، نجمه کمالی اصل با بیان اینکه این تفاهم نامه نقشه راه فعالیت امور بانوان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: محیط زیست پیوند عجیبی با زنان دارد، زنان در حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار هستند و توانمندسازی زنان نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد.

وی یاد آور شد: به منظور تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،‌ اهداف سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴، اصل پنجاهم قانون اساسی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده با تاکید بر نقش محوری زنان در خانواده برای حفاظت از محیط زیست تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با معاونت زنان و ریاست جمهوری  در بهمن ماه سال گذشته مبادله شد.

وی ادامه داد: انعقاد این تفاهم نامه اقدام بسیار ارزنده در حوزه زنان و محیط زیست است که در دولت مردمی شکل گرفته است و با اجرایی شدن تفاهم نامه سازمان با معاونت امور زنان و خانواده ، نهضت جدی در حوزه زنان و محیط زیست ایجاد می شود.

کمالی با اشاره به برخی از موانع برای اجرای این تفاهم از جمله مشکلات اعتباری و نبود بانک های اطلاعاتی اظهار داشت: ما در گام دوم انقلاب به دنبال تحول در حوزه زنان و حفظ محیط زیست هستیم.

مشاور امور بانوان سازمان در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تولید محتوا های جدید با قالب های مناسب و استاندارد در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: از ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران، زنان ورزشکار، نویسنده، شاعران، قصه نویس ها  برای تولید محتوا با موضوع زنان و خانواده استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش زنان عشایر در دستور کار سازمان قرار گرفته است، افزود: دوره های توانمندسازی زنان عشایر و روستایی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

مشاور امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین سند ملی خانواده سبز ایرانی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهم سازمان با معاونت زنان ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تدوین این سند در حال بررسی های کارشناسی است و از ظرفیت های ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها برای تدوین سند استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال احیای فرهنگ های ایرانی و اسلامی در حفاظت از محیط زیست در تدوین سند خانواده سبز هستیم  و قرار است با تدوین این سند راهبرد  و راهکارهای اجرایی که زنان می توانند در حفظ محیط زیست نقش داشته باشند، مشخص شود.

مشاور امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش تربیتی زنان و مدیریت در خانه افزود: زنان می‌توانند برنامه‌ریزان مهم اصلاح محیط زیست در خانه و محله باشند.

وی با بیان اینکه  زنان می توانند نقش بسیار مهمی در تغییر الگوی مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی‌های محیط زیست داشته باشند، گفت: موضوع اصلاح الگوی مصرف و حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از اهداف کلان برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواهد بود.

به منظور اجرایی کردن تفاهم نامه کارگروه اجرایی تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور نجمه کمالی اصل مشاور امور بانوان و خانواده سازمان و سپیده بازرگان نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اعضای کارگروه، نمایندگان امور بانوان ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر: 73896

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0