10 اسفند 1401 - 2:00 ب.ظ

سقوط ۳۰۰۰ تومانی نرخ دلار با گذشت ۳ ساعت از آغاز معاملات

کاهش قیمت ارز در بازار غیررسمی همچنان ادامه دارد، به طوری که نرخ دلار امروز و در لحظه تنظیم این خبر با گذشت ۳ ساعت از آغاز معاملات با ریزش ۳ هزار تومانی از کانال ۵۵ هزار تومان در ابتدای معاملات به کانال ۵۲ هزار تومان عقب نشینی کرده و پیش بینی می‌شود این روند ادامه‌دار باشد.

به گزارش یاقوت نیوز، پس از افزایش حبابی قیمت ارز در بازارهای غیررسمی طی هفته‌های گذشته، از روز یکشنبه هفته جاری با اتخاذ سیاست‌های جدید بانک مرکزی، نرخ ارز روند نزولی به خود گرفت و از محدود ۶۰ هزار تومان تا امروز (چهارشنبه) بیش از ۸ هزار تومان ریزش داشته است.

روند کاهشی قیمت ارز همانطور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند امروز هم ادامه دار بود، به طوری که از آغاز معاملات در بازار غیررسمی در روز جاری با افت ۳ هزار تومانی مواجه شده و نرخ در محدود ۵۲ و ۵۳ هزار تومان در نوسان است.

کاهش قیمت ارز در حالی رخ داده که امروز در بازار فرودسی، فروشنده بسیار و خریدار اندک است.

در ادامه روند کاهشی قیمت ارز و طلا نرخ دلار امروز در بازار فردایی هرات برابر در حدود ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان، دلار در سبزه میدان تهران ۵۲ هزار و ۹۵۰ تومان و در بازار سلیمانیه ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

قیمت طلا و سکه نیز پس از ریزش قیمت ارز با افت همراه شد به طوری که امروز و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران هر قطعه سکه بهار آزادی به کانال ۲۸ میلیون تومانی سقوط کرد و هم اکنون حدود ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۲۰ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون ۴۵۰ هزار تومان رسید.

کارشناسان اقتصادی، افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی را به دلیل افزایش هیجانات و انتشار اخبار نادرست عنوان کردند و تاکید داشتند که این افزایش و قیمت گذاری در کانال‌ها تلگرامی انجام می‌شود که مبنای اقتصادی ندارد.

 

سقوط ۳۰۰۰ تومانی نرخ دلار با گذشت ۳ ساعت از آغاز معاملات

کد خبر: 75609

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0